رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

نظارت های درمانی در گیلان تشدید می شود


۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۴ | کد خبر: ۱۸۹۶ چاپ
نظارت های درمانی در گیلان تشدید می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تشدید نظارت ها بر درمان در حال حاضر، یک اولویت غیر قابل انکار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف زاده چابک، در جلسه ستاد نظارت بر تعرفه خدمات سلامت استان گیلان اظهار کرد: تشدید نظارت ها بر درمان در حال حاضر، یک اولویت غیر قابل انکار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. به طوری که امروز حوزه نظارت به جایی رسیده که در بین سایر دانشگاه ها دارای عملکرد حایز اهمیت می باشد و به سطحی از توانمندی دست پیدا کرده که الگویی برای سایر دانشگاه ها شده است.

وی تعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سایر دستگاه ها از جمله سازمان های بیمه گر را بسیار خوب و مناسب برشمرد و افزود: همه این دستگاه ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای یک هدف مشترک در تلاشند و آن هم صیانت از حقوق بیماران و اطمینان از این مهم است که خدمات درمانی مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری دو مقوله نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یکی از 5 دانشگاه پایلوت این طرح قرار دارد که این نشانگر توانمندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص است.

وی ادامه داد: علاوه بر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، اسناد بیمه ای بیماران نیز به صورت الکترونیکی به سازمان های بیمه گر ارسال خواهد شد و در این خصوص همکاری و تعامل سازمان های بیمه نیز حایز اهمیت است.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: اگر بحث ارسال الکترونیکی اسناد بیمه ای به سر انجام برسد، بسیاری از مسایل و حاشیه های حوزه درمان به صورت ریشه ای حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست اجرای این کار ممکن است سختی هایی را به همراه داشته باشد، افزود: دانشگاه از این مهم به عنوان یک فرصت استفاده می کند تا کارها یکی پس از دیگری در مسیر درست قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تشکر از اعضای ستاد تعرفه گذاری خدمات سلامت استان، گفت: موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در استقرار نظام ارجاع الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک، نسخه خوانی الکترونیک و ارسال اسناد به صورت الکترونیکی به سازمان های بیمه گر، مرهون تلاش ها و همراهی سازمان ها و نهادهای وابسته به حوزه سلامت است و نقش IT دانشگاه نیز در این زمینه بسیار پر رنگ بود .

نظر شما:

security code