10خبر جالبی که حالتان را خوب می کند


۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۹:۳۹ | کد خبر: ۱۸۹۸۳ چاپ

همه ما کمتر یا بیشتر، هر روز در معرض خبر‌های بسیار ناراحت کننده‌ای از سراسر دنیا هستیم و متخصصان فراوانی درباره این موضوع و اثرات مخربش روی روان انسان هشدار می‌دهند.

10خبر جالبی که حالتان را خوب می کند
کلانشهر - همه ما کمتر یا بیشتر، هر روز در معرض خبر‌های بسیار ناراحت کننده‌ای از سراسر دنیا هستیم و متخصصان فراوانی درباره این موضوع و اثرات مخربش روی روان انسان هشدار می‌دهند. تحقیقات فراوان و متفاوتی تاثیر مشاهده این اخبار ناراحت کننده روی بالا بردن سطح اضطراب، افسردگی و برهم زدن آرامش درونی را ثابت می‌کنند و با این حال توان تغییر این روند بمباران شدن با اخبار بد را نداریم.

در چنین نبردی که باعث می‌شود هر روز انسان‌های بیشتری نسبت به آینده انسان‌ها ناامید شوند، یکی از آخرین سنگر‌ها تاکید و بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده است. صفحه اینستاگرامی "Tanks Good News" دقیقا به چنین کاری مشغول است و هر روز برای دنبال کننده‌هایش نشانه‌های تازه‌ای از مهربانی و انسان دوستی ساکنین کره زمین منتشر می‌کند.

با این توضیحات در این مقاله قرار است تعدادی از پست‌های این صفحه اینستاگرامی را با هم مرور کنیم به این امید که در کنار انبوه اتفاقات ناراحت کننده بتواند لبخندی هرچند کمرنگ به روی لبانتان بنشاند.

عرق ریختن در کنار اجاق به جای مراسم عروسی

عروس و دامادی که در تصویر مشاهده می‌کنید، اهل ترکیه هستند.
با توجه به وضع نابسامان منطقه و به خصوص کشور سوریه، این زوج انسان دوست تصمیم گرفتند به جای برگزاری یک عروسی مجلل و پرخرج، به پناهنده‌های سوری حاضر در کشورشان خدمت کنند.
این عروس و داماد در روز عروسیشان برای ۴ هزار پناهنده سوریه‌ای غذا آماده کردند.

یک اعتراض حسابی به خشونت پلیس

سرباز نیروی دریایی آمریکا که در تصویر می‌بینید، تاد وین نام دارد. تاد در اعتراض به خشونت سازمان یافته پلیس آمریکا و حق خواهی برای قربانیان با چسباندن پیغام "نمی‌توانم نفس بکشم" روی دهانش، برای مدتی طولانی به این شکل زانو زده است.
لکه‌های سیاهی که در تصویر می‌بینید آثار ذوب شدن کفش این سرباز در گرمای هوای یوتا است و با این وجود او تا پایان اعتراضش به همین شکل زانو زده است.

برای تسلیم شدن زود است


شاید بسیاری از شما عکس کودک برهنه و لاغری که در سمت چپ قرار دارد را دیده باشید. کارکنان بنیاد امید با پست کردن عکسی تازه از این کودک، لزوم داشتن امید به آینده را یادآوری کرده‌اند. این پسر که حالا امید نام دارد با شرکت در مراسم عروسی دو نفر از کارکنان این موسسه خیریه علاوه بر نشان دادن وضعیت جسمی مناسبش به همه یادآوری کرده که هرگز تسلیم نشوید.

تصویر دو پدر که هر کدام نگران فرزندش است

عکاس این عکس جالب توضیح داده:"خواهرم امروز اولین فرزندش را به دنیا آورد. در اتاق بیمارستان به صورت اتفاقی عکس جالبی گرفتم. وقتی شوهرخواهرم مشغول رسیدگی به فرزند تازه پا به دنیا گذاشته‌اش بود در بک گراند تصویر پدرم بدون توجه به نوه‌اش، به دختر تازه زایمان کرده‌اش رسیدگی می‌کند. "

هنوز برای تسلیم شدن زود است

دختری که در تصویر می‌بینید به تازگی با معدل ممتاز و یک ترم زودتر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. این دختر عکس فارغ‌التحصیلیش را همراه این پیغام پست کرده است:"به خاطر اعتیاد مادرم، من با اعتیاد به هرویین متولد شدم. وقتی فقط سه سالم بود پدرم کشته شد و من دو بار در ۱۱ و ۱۶ سالگی اقدام به خودکشی کردم با این وجود هنوز زنده‌ام و امروز از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم. "

بوسه‌ای که پیام عشق به همه دنیا فرستاد 

5800748560889789177 120

حتما این عکس را دیده‌اید و با توجه به اینکه پدر و دختر حاضر در تصویر از هموطنان خودمان هستند، احتمالا داستان این بوسه را هم می‌دانید. صفحه Tanks Good News در توضیح این عکس نوشته: پدر به دخترش گفته بود به کسی نگو که پدرت یک رفتگر شهرداری است چرا که حتما به این دلیل مسخره‌ات خواهند کرد. دختر همراه پست کردن این عکس در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: پدر من یک رفتگر است. او بزرگترین افتخار من است. دوستت دارم، پدر.

برای شنیدن این پیام به گوش‌هایتان نیازی ندارید

 img 20220218 195903 172

مردی که جعبه را حمل می‌کند مامور رساندن بسته‌های پستی در این محله است و البته ناشنواست. دلیل لبخندی که روی لبانش نقش بسته، محبتی است که از دختر کوچک دریافت کرده است. دختر کوچک وقتی از ناشنوا بودن مرد خبردار شده با تلاش زیاد شروع به یاد گرفتن زبان اشاره کرده است و با همین تلاش ساده انبوهی از احساسات مثبت را به مرد ناشنوا منتقل کرده است.

اختراعی به نفع بی‌خانمان‌ها

img 20220218 195859 688

داستان این اختراع این است که مهندسی اهل کنیا با یک ایده جالب دست به حل کردن دو مشکل بزرگ کشورش زده است. این مهندس با تولید آجر از زباله‌های پلاستیکی، آجری که ۵ بار محکمتر از آجر‌های معمولی است، علاوه بر حل کردن مشکل حجم زیاد زباله‌ها، راه‌حل ارزانی هم برای ساخت خانه‌های با کیفیت پیدا کرده است. این خانم مخترع ابراز امیدواری کرده که با این راه‌حل بتواند هزینه تمام شده ساخت مسکن در کشورش را کاهش دهد و بسیاری از هموطنان با وضعیت مالی نه چندان مناسبش را خانه دار کند.

فرشته‌های نگهبان کودکان

img 20220218 195906 264

دار و دسته‌های موتور سوار در کشور‌های مختلف به ویژه آمریکا معمولا خطری برای امنیت عمومی محسوب می‌شوند، اما این دار و دسته موتور سوار همه چیز را تغییر داده است. داستان از این قرار است که این گروه که عموما از افراد سابقه‌دار تشکیل شده است تصمیم به انجام کار جالبی گرفته است. این گروه به شکلی که در تصویر مشاهده می‌کنید برای حمایت از کودکان قربانی و محافظت از آن‌ها در برابر فرد سوءاستفاده کننده، این کودکان را تا محل دادگاه اسکورت می‌کنند و علاوه بر دادن لقب‌های جالب به این کودکان به فرد متهم به آزار این کودکان هم پیام مهمی می‌فرستند.

تعظیم به یک قهرمان 

تعظیم به یک قهرمان

تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به ادای احترام پزشکان چینی به جسم بی جان یک پسر ۱۱ ساله است. این پسر که مبتلا به سرطان بوده پس از جواب ندادن روند درمان و فوت در بیمارستان، با اهدا کردن اعضای بدنش جان تعداد زیادی انسان را نجات داده است. پزشکان بیمارستان هم این‌گونه به این پسر ۱۱ ساله ادای احترام می‌کنند.