رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان خبر داد؛

افزایش ۳۷ درصدی پرونده های زمین خواری در گیلان


۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۱۰:۱۱ | کد خبر: ۱۸۹۹۴ چاپ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در حوزه تعداد پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در استان گیلان شاهد افزایش ۳۷ درصدی هستیم

افزایش ۳۷ درصدی پرونده های زمین خواری در گیلان
کلانشهر - سرهنگ ارحام عفت‌دوست رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات پلیس برای مقابله با زمین‌خواری خاطرنشان کرد: برای مقابله با زمین‌خواری، پلیس امنیت اقتصادی در کنار متولیان امر مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مأموریت‌هایی را دنبال می‌کند.

عفت‌دوست افزود: پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در استان گیلان از لحاظ تعداد پرونده نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش و از لحاظ متراژ زمین 20 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین موارد زمین‌خواری مربوط به اراضی منابع طبیعی است که محصور نیستند و زمینه را برای ورود افراد سودجو فراهم می‌کند.

ارحام دوست درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی برای نظارت بر بازار شب عید هم اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی گیلان برای نظارت بر بازار شب عید با آسیب‌شناسی بازار و برگزاری جلسات مختلف با فعالین اقتصادی تلاش می‌کند تا پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: این راستا جلسات مستمری با سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و گشت‌های مشترکی با بسیج اصناف و سازمان‌های نظارتی داریم تا در دست‌یابی مردم به کالاهای اساسی در بازار شب عید مشکلی وجود نداشته باشد.

وی درباره نظارت پلیس بر انبارهای دپوی کالای اساسی افزود: برای کشف انبار دپوی کالای اساسی گشت‌های مشترکی با سازمان‌های متولی داریم و بیش از 130 انبار دپوی ‌کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون در گیلان کشف شد که ارزش ریالی کالاهای کشف شده در انبارها 863 میلیارد ریال بوده است.

عفت‌دوست با بیان اینکه مسئولان همه انبار‌های کالای اساسی باید کالاهای خود را در سامانه "انبار" ثبت کنند عنوان کرد: افراد در صورت مشاهده انبار دپوی کالای غیرمجاز و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس اطلاع‌رسانی کنند تا پلیس اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا تلاش داریم تا پرونده‌ها به صورت عمده بررسی شود گفت: قاچاق وسایل نقلیه، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم صوتی تصویری، لوازم خانگی، دستگاه استخراج رمز ارز و مواد محترقه محتویات اکثر قاچاق‌های کشف شده در گیلان است.

وی ابراز داشت: در حوزه کلان برای پرونده‌های قاچاق 100 تا 500 میلیون تومان 11 درصد افزایش کشف و در پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومان 12 درصد افزایش کشف داشتیم و ارزش ریالی کالاهای کشف شده در استان بیش از 145 میلیارد تومان بوده است.

ارحام دوست اذعان کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم خرید و فروش و قاچاق و مواد محترقه مطرح است که ممکن است آسیب‌هایی به افراد و جوانان وارد کند لذا از مردم خواستاریم در صورت مشاهده افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه خطرناک در سطح شهر می‌کنند آن را به پلیس اطلاع دهند.