یک روز مانده به تولد 2سالگی ویروس ترسناک قرن؛

۷۰۱ بیمار مبتلا به کرونا،در بیمارستان های گیلان بستری هستند


۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۳:۲۴ | کد خبر: ۱۹۰۳۳ چاپ

هنوز ۶۰ درصد شهروندان گیلانی واکسن یادآور خود را تزریق نکرده‌اند؛ به گفته کارشناسان تزریق دُز سوم تا ۸۰ درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

۷۰۱ بیمار مبتلا به کرونا،در بیمارستان های گیلان بستری هستند
کلانشهر - در یک روز مانده به سالروز تولد بزرگترین بیماری قرن «کرونا»، ۱۷۱ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان امروز با ۷۰۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان در شرایط حاد کرونایی و قرمز قرار دارد.
فردین مهرابیان افزود: ۱۷۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند که حال ۱۲۹ نفرشان وخیم گزارش شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسیناسیون هم در ۴۱۹ پایگاه در استان و ۲۱۲ مرکز در رشت در حال انجام است.
مهرابیان در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت کرونا در استان گیلان مطلوب نیست و ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: تنها شهرستان رضوانشهر در وضعیت نارنجی است که احتمال قرمز شدن آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بی توجهی به استفاده از ماسک در اماکن عمومی و حضور در دورهمی ها از مهم‌ترین عوامل گسترش ویروس کرونا به ویژه سویه امیکرون است، ادامه داد: شهروندان توصیه‌ها جدی بگیرند.
مهرابیان با تأکید بر ضرورت توجه به واکسیناسیون، گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: بیش از ۴۰ درصد نیز دُز سوم را تزریق کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هنوز ۶۰ درصد شهروندان گیلانی واکسن یادآور خود را تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: به گفته کارشناسان تزریق دُز سوم تا ۸۰ درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند لذا همه شهروندان باید نسبت به تزریق این دُز جدیت داشته باشند.

متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code