جزئیاتی جدید از سقوط هواپیمای جنگی در تبریز؛

شجاعت خلبان،مانع برخورد هواپیما به ساختمان های مسکونی شد


۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۴ | کد خبر: ۱۹۰۵۶ چاپ

یک فروند هواپیمای آموزشی ‏ از نوع اف ۵ داخل شهر تبریز و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

شجاعت خلبان،مانع برخورد هواپیما به ساختمان های مسکونی شد
کلانشهر - یک فروند هواپیمای جنگی آموزشی که صبح امروز در فراز آسمان  تبریز پرواز می کرد، قبل از ساعت 10 صبح امروز در یکی از محلات شمال غرب این شهر، محدوده خیابان انقلاب (۴۲ متری) سقوط کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی؛ فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبانان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کردند.

گزارش های اولیه حاکی است محل سقوط این هواپیما در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

محمد باقر هنربر اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه دو نیروی هوانیروز و یک هم وطن در اتومبیل شخصی جان خود را از دست دادند.

 

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

 همچنین ‏حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز  گفت: تیم های امدادی دقایقی بعد از سقوط جنگنده در محل حضور داشتند. 40 نفر تیم هلال احمر پنج دقیقه بعد از حادثه سر صحنه بودند. آتش نشانی و اورژانس در محل حضور داشتند.
وی عنوان کرد: فداکاری و از خودگذشتگی خلبان قابل تقدیر است چرا که با وجود آنکه می توانست ایجکت کند، این کار را نکرد چون این منطقه، منطقه پرجمعیتی است با این فداکاری خلبان، ما تلفات جانی زیادی نداشتیم. اطلاعات تکمیلی را طی ساعات آینده به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

نظر شما:

security code