دادستان مرکز گیلان خبر داد؛

دستگیری ۴۰ نفر از دلالان و مدعیان نفوذ در پرونده های قضایی گیلان


۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۶:۴۴ | کد خبر: ۱۹۰۷۳ چاپ

۱۶ نفر از دستگیرشدگان کارچاق کن و تعدادی نیز افراد مرتبط با دستگاه قضا بودند که به عنوان کارشناس یا وکیل فعالیت می‌کردند اما تحت تأثیر این دلالان قرار گرفته بودند.

دستگیری ۴۰ نفر از دلالان و مدعیان نفوذ در پرونده های قضایی گیلان
کلانشهر - دادستان مرکز گیلان از دستگیری ۴۰ نفر از دلالان و مدعیان نفوذ در پرونده‌های قضایی در گیلان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یکی از دلایل بروز برخی بدبینی‌ها نسبت به حوزه‌های مهم و تصمیم ساز را حضور دلالان و کارچاق کن‌ها در اطراف این حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ نفر از این دلالان دستگیر شدند که با ادعای اعمال نفوذ در برخی دستگاه‌ها و نزد برخی افراد دارای شخصیت حقوقی، از مردم اخاذی می‌کردند.

مهدی فلاح میری افزود: ۱۶ نفر از دستگیرشدگان کارچاق کن و تعدادی نیز افراد مرتبط با دستگاه قضا بودند که به عنوان کارشناس یا وکیل فعالیت می‌کردند اما تحت تأثیر این دلالان قرار گرفته بودند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی جاعل نیز بین دستگیرشدگان وجود دارند که برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان و طرفین پرونده‌ها، آراء یا دادنامه‌های محاکم قضایی را جعل کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دو مجموعه نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دادگستری گیلان در طول شبانه روز برای دریافت، بررسی و ارزیابی اخبار مرتبط با این موضوعات آمادگی داشته و در صورت وجود ادله آن را به دادسرا ارائه خواهند کرد

نظر شما:

security code