وزیر کشور گفت: مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های آموزشی ادامه دهند.

وزیر کشور: فعالیت مدارس و دانشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است

کلانشهر: احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت، سفرهای آخر سال بود که این سفرها چند بخش دارد و در نشست امروز، شرایط مسافرین و کسانی که در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی فعالیت دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: نظر دوستان در قرارگاه این بود افرادی که فاصله زیادی از تزریق دُز دوم آنها گذشته است، حتماً برای تردد و اقامت باید واکسن دُز سوم را دریافت کرده باشند.

 

وحیدی در ادامه با اشاره‌ به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی گفت: در دوره قبل رنگ‌بندی‌ها قرمز، نارنجی، زرد و آبی بود و شرایط کنونی رنگ‌بندی‌ها با رنگ‌بندی‌های گذشته متفاوت شده و دیگر همه محدودیت‌هایی را که در رنگ‌بندی‌های قرمز اعمال می‌کردیم، اجرا نمی‌کنیم و رنگ‌بندی‌ها و محدودیت‌های جدید بر اساس اقتصائات و متناسب با شرایط تعیین می‌شود.

 

وزیر کشور گفت: در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر محدودیت‌های اجتماعات در مکان‌های مسقف که پیش از این اعلام شده بود، بار دیگر تأکید شد. 

 

وحیدی افزود: در این جلسه همچنین گزارش‌هایی از مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت‌ها در مرزها ارائه و تأکید شد در حوزه اصناف شرایط و پروتکل‌های ابلاغی مانند تزریق واکسن یا داشتن تست PCR منفی به‌طور کامل رعایت شوند و تذکرات لازم نیز در این خصوص به اصناف داده شود تا با این تذکرات، نیاز به برخورد جدی‌تر وجود نداشته باشد.

 

 وی ادامه داد: در جلسه امروز موضوع ارتقای ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو هم مورد تأکید قرار گرفت که یکی از موضوعات، تهویه و اتصال سامانه فروش بلیت مترو به سامانه «ایران من» بود.

 

وحیدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی هم مقرر شد بحث تزریق واکسن و PCR منفی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد که بر لزوم کنترل این موضوع نیز تأکید شد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش در جلسه امروز گزارشی ارائه کرد که در آن عنوان شده بود در این مدت چهار فوتی داشتند، خاطر نشان کرد «این فوتی‌ها ربطی به بازگشایی مدارس نداشته است» و بر همین اساس متذکر شد: مدارس می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه دهند و این موضوع در مورد دانشگاه‌ها نیز صدق می‌کند.

 

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در باره اتصال سامانه بلیت فروشی مترو به سامانه «ایران من» گفت: وزارت کشور در این خصوص مشکلی ندارد و سامانه «ایران من» آماده پاسخگویی است؛ تنها بخشی از کارها برای این اتصال در مترو باقی مانده که بخش فنی مترو در حال انجام اقدامات لازم است.