شایعات در مورد شیر و لبنیات پاستوریزه باعث خرید لبنیات سنتی شده

مصرف شیر و لبنیات در گیلان کمتر از میانگین جهانی است


۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۱۷:۴۳ | کد خبر: ۱۹۱۱۰ چاپ

مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان گفت:متاسفانه افزایش فروش محصولات کارخانجات لبنی وجود ندارد و همچنان روند سکون را طی می کند.

مصرف شیر و لبنیات در گیلان کمتر از میانگین جهانی است
کلانشهر - ابراهیم آسایش در گفت و گو خود اظهار کرد: مصرف شیر و لبنیات در بین مردم استان کمتر از میانگین جهانی است و این امر موجب شده است که شاهد هیچ افزایشی در فروش محصولات لبنی کارخانجات نباشیم.وی افزود: کارخانجات لبنی چندان دغدغه افزایش کسب سود از فروش بیشتر محصولاتشان ندارند و نگرانی ها به دلیل احتمال افزایش بیماری و کوتاهی قد در کودکان به دلیل کاهش مصرف شیر و لبنیات در بین مردم است.

شیرکمتر، پوکی استان بیشتر

آسایش ادامه داد: ضروری است دولت تمهیداتی بیاندیشد و سوبسیدهایی در این مورد برنامه ریزی کند تا مردم مجبور نباشند گاهی در روزهایی از سال خرید شیر و لبنیات را از سبد خانوار خود حذف کنند زیرا هر چقدر امروز تغذیه مناسبی در مورد مصرف لبنیات نداشته باشیم در آینده ای نه چندان دور مردم مجبور خواهند شد هزینه های درمان بیماریهایی نظیر پوکی استخوان را متحمل شوند.

وی بیان کرد: هر ساله در ایام پایانی سال و ایام نوروز با ورود جمعیت شناور به گیلان فروش شیر و لبنیات تا حدوی افزایش می‌یابد اما دوباره پس از تعطیلات این رشد فروش نزولی خواهد شد.

فشار بر کارخانجات لبنی با افزایش هزینه های جانبی

مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان اضافه کرد: هزینه تولید شیر و لبنیات با افزایش هزینه های جانبی نظیر افزایش قیمت حامل های انرژی فشار زیادی به صاحبان کارخانجات لبنی وارد می کند و باید چنین مسایلی ریشه ای حل شود.

آسایش تصریح کرد: هر چقدر صدمه اقتصادی به کارخانجات لبنی کم شود مستقیما بر سلامت مردم تاثیر می گذارد و ضروری است تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود تا با برنامه ریزی چندساله از حالت سکون مصرف شیر در خانواده ها جلوگیری کنیم.

وی با اشار به اینکه کارخانجات لبنی گیلان روزانه ۱۲۰ تن شیر از دامداران استان می خرند، گفت: در زمان نیاز از دیگر استان های کشور نیز شیر خریداری می شود.

گرایش مردم به سمت خرید شیر سنتی به نفع سودجویان   

مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان با اشاره به اینکه شایعات بی اساس در مورد شیر و لبنیات در گذشته موجب شد که برخی افراد به سمت خرید شیر و لبنیات سنتی سوق داده شوند، گفت: متاسفانه ناآگاهی جامعه موجب شده است، سودجویان در این خصوص به اهداف خود برسند و بتوانند برخی از مردم را از مصرف شیر سالم و پاستوریزه صنعتی دور کنند. رسانه ها باید در این مورد همتی مضاعف برای مطلع شدن مردم از حقیقت داشته باشند.

نظر شما:

security code