مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت درخصوص انتشار خبر تجمع کارگران این شهرداری مقابل استانداری در رسانه ها جوابیه صادر کرد.

جوابیه شهرداری رشت در باره تجمع کارگران مقابل استانداری
کلانشهر - تجمع کارگران شهرداری رشت در اعتراض به کاهش اضافه کاری در رسانه ها مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت جوابیه صادر کرد که بدین شرح است :

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در خرداد ماه سال جاری دادنامه ای به شماره ۱۰۸۳ و شماره پرونده ۹۹۰۱۸۰۲ صادر کرد که بر اساس این رأی، شهرداری ها می بایست عیدی پایان سال کارگرهای شهرداری را برابر با عیدی کارمندان پرداخت کنند؛ درحالی‌که پیش از این عیدی کارگرها برمبنای قانون دو برابر پایه حقوق پرداخت می‌شد.

در همین راستا شهرداری رشت نیز به مانند شهرداریهای کل کشور وفق حکم صادره، اقدام به اجرای دادنامه مذکور نمود که این اقدام مغایر و منافی رای دیوان عدالت اداری در خصوص نحـوه پرداخت عیدی و پاداش کارگران مشمول قانون کار نمی‌باشد.

ضمنا رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت عیدی کارگران شهرداری موجب اعتراض تمام کارگران شهرداریهای کشور از جمله شهرداری رشت شده است که این شهرداری نیز به منظور پیگیری حقوقی و رفع دغدغه های ایجاد شده اهتمام خود را به کار خواهد بست.

گفتنی است که تجمع کارگران که صبح امروز در مقابل استانداری صورت پذیرفت به دلیل رای صادره از دیوان عدالت اداری در خصوص کاهش عیدی بوده است. چرا که تمامی حقوق، اضافه کار، عیدی و پاداش کارکنان شهرداری رشت حتی زودتر از موعد مقرر پرداخت گردیده است.

نظر شما:

security code