وزیر بهداشت:

۹۰ درصد فوتی های کرونا واکسن نزده ها هستند


۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: ۱۹۱۵۹ چاپ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، مشاهده شده است و این افراد بیش از ۱۰ برابر واکسینه‌شده‌ها، احتمال مرگ و میر دارند.

۹۰ درصد فوتی های کرونا واکسن نزده ها هستند

کلانشهر: بهرام عین‌اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بوشهر یکی از استان‌های محروم است که امکانات در آن نسبت به جمعیت بسیار کمتر بوده و نیازمند اقدامات جدی در حوزه بهداشت و درمان است‌.

 

وی اضافه کرد: بیمارستان شهدای خلیج فارس تنها بیمارستان آموزشی بوشهر است که در تکاپوی جمعیت نیازها را برطرف نمی‌کند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر و با موافقت وزیر دفاع، این امکان وجود دارد که این بیمارستان نیز آموزشی شود و حتی بیمارستان نیروی هوایی قول همکاری داده است که افزایش فضای درمانی را با پروژه‌هایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطالعه و ارائه می‌کند، با جدیت پیگیری خواهد کرد.

 

عین‌اللهی در خصوص آمار میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت مردمی، کمیته علمی بسیار قوی با روسای دانشگاه‌ها و در رشته‌های مختلف شکل گرفت که وظیفه رصد مرگ و میر و اثربخشی واکسن‌ها را مدنظر قرار داده است.

 

این مقام مسئول افزود: ۹۰ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، مشاهده شده است و این افراد بیش از ۱۰ برابر واکسینه‌شده‌ها، احتمال مرگ و میر دارند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جایگزین واکسن‌های لهستان تصریح کرد: هر واکسنی که وارد کشور شود باید مورد بررسی قرار گرفته و مبدا آن به تائید برسد و واکسن‌هایی که اهدایی از لهستان بودند، مبدا آن‌ها مورد تایید سازمان غذا و دارو نبود، طی تماس با کشور مربوطه واکسن‌ها عودت داده شد و به همان تعداد جایگزین واکسن صورت گرفت.

 

عین‌اللهی در خصوص قرارگاه جمعیت افزود: یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت تشویق مردم به سوی جوانی جمعیت و فرزندآوری است که متاسفانه در سال‌های اخیر میزان فرزندآوری بسیار کم بوده و این یک تهدید بسیار بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در تنظیم خانواده و محدود کردن جمعیت در سال‌های گذشته نقش مهمی ایفا کرده است که در حال حاضر ما در مقابل نقش مهمی برای تشدید جمعیت با تشکیل قرارگاه جمعیت در نظر داریم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توضیح قرارگاه جمعیت گفت: تمامی افراد ذیربط و موثر در جمعیت در این قرارگاه به کار گرفته شده است و تشویق بیمه‌ها به صورت ویژه در دستور کار است.

 

عین‌اللهی در پایان خاطر نشان کرد: در قرارگاه جمعیت با تشویق همه بیمه‌ها تلاش می‌کنیم که با بسیج همه خدمات و امکانات خود، بتوانیم خدمات رایگانی در اختیار مردم و خانم‌های بارداری که بیمه نیستند، قرار دهیم.

متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code