سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل


۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۴:۰۳ | کد خبر: ۱۹۱۹۳ چاپ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به مهار نسبی موج ششم کرونا در شرایط کنونی، سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل است.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

کلانشهر - عباس شیراوژن روز شنبه در یک توییت نوشت: هموطنان عزیز می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی سه ماه با دز قبلی) برنامه‌ریزی کنند.

 وی خاطرنشان کرد: این تصمیم مشروط به عدم اوج‌گیری مجدد بیماری است و چنانچه شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و بیماری مجدد اوج بگیرد در مورد سفرها تصمیم گرفته خواهد شد.

 بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، همه کلاس‌های مقاطع تحصیلی آموزش عالی که به دلیل بیماری کرونا، غیرحضوری برگزار می‌شده باید به صورت حضوری برگزار شود.

 الزامات جدید مترتب بر رنگ‌بندی شهرها نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که به دلیل جزئیات فراوان پس از ابلاغ، مکتوب اعلام خواهد شد.

 واکسن ایرانی برکت اختصاصی سویه امیکرون پس از اخذ مجوزهای علمی لازم به وسیله دانشمندان ایرانی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تولید شده است.

 استماع گزارش تلاش‌های وزارت بهداشت در بهره برداری از آموزه‌های طب ایرانی در موج ششم کرونا در قالب درمانگاه‌های تخصصی و سلامتکده‌ها و مشاوره‌های تخصصی همچنین بررسی ۱۱۰ ایده دریافتی و صدور مجوز ۱۰ عنوان دارو توسط سازمان غذا و دارو از دیگر مصوبات این ستاد است.

 بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۱۸۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

 روز گذشته ششم اسفند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با تلاش کادر بهداشت و درمان سویه امیکرون را با تلافات کمتر و موفقیت‌های بیشتر تا حدودی رد کرده‌ایم.

 دیروز (جمعه ششم اسفند) ۲۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.

 تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۳ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۳ دُز رسیده است.