رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت:برخلاف مباحث مطرح شده با مضمون ابطال و غیر قانونی خواندن تصمیم شورا پیرامون استیضاح شهردار رشت، ایراد فرمانداری رشت به مصوبه شورا فقط یک ایراد شکلی و ابهام است.

مصوبه شورا توسط فرمانداری رشت ابطال نشده است / برگزاری جلسه استیضاح شهردار رشت در روز چهارشنبه
کلانشهر - محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت،امروز در بیست و نهمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا گفت:با توجه به اینکه اعضای شورای رشت از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشده بودند قرار بود جلسه امروز شورا با دستور کار بررسی استیضاح شهردار رشت برگزار شود اما به واسطه ابهامی که در نامه فرمانداری رشت به شورا اعلام شد استیضاح شهردار به جلسه دیگری موکول شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت،کارگرنیا با تأکید به اینکه از سوی فرمانداری رشت یک ابهام به مصوبه شورا اعلام شده است تصریح کرد:برخلاف مباحثی که برخی از پایگاه‌های خبری با مضمون ابطال و غیر قانونی خواندن تصمیم شورا پیرامون استیضاح مطرح کرده‌اند،این موضوع واقعیت ندارد و فرمانداری فقط ایرادی را در این باره اعلام کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه طی چندین سال از عمر شورای شهر در رشت،در هیچ مقطعی صورتجلسات به همراه طرح سؤال به فرمانداری ارسال نمی‌شد افزود: همیشه مصوبات به فرمانداری ارسال می‌شد و همین کفایت می‌کرد.
کارگرنیا با احترام به نظر فرمانداری رشت بیان کرد:با توجه به ابهامی که برای فرمانداری رشت درباره روال استیضاح وجود دارد، مدارک و مستندات به فرمانداری ارسال می‌شود و جلسه استیضاح امروز لغو و پس از پاسخ جلسه تطبیق فرمانداری، جلسه استیضاح را برگزار می‌کنیم.
وی با قرائت بخشی از آئین نامه شورا‌ها پیرامون استیضاح شهرداران افزود: اگر در عملکرد شهردار ابهاماتی برای شورا وجود داشته باشد، موارد را به صورت شفاف به شهردار اعلام می‌شود که در هیچ کجای قانون نیامده است حتماً این شفافیت باید مکتوب باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به اینکه طرح سؤال باید به صورت مکتوب به شهردار ارسال شود گفت: چنانچه شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشوند مجدداً طی جلسه‌ای با حضور شهردار جلسه استیضاح برگزار و پاسخ‌های شهردار مجدداً بررسی می‌شود‌.

کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس قانون، اگر اعضای شورا باز هم از پاسخ‌های شهردارقانع نشدند جلسه استیضاح برگزار می‌شود گفت:بر اساس قانون زمان برگزاری جلسه استیضاح در اختیار رئیس شورا است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری رشت اعلام کرده است که مستندات مفاد مورد تذکر شورا به شهردار رشت به فرمانداری رشت ارسال شود افزود: در هیچ کجای قانون به این موضوع که شورا باید در برابر عدم اقناع شدنش مستندات به فرمانداری ارائه کند اشاره نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت پل‌های عابر پیاده رشت به عنوان یکی از سؤالات مطرح شده پیرامون عملکرد شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار رشت اعلام کرد که فقط چند مورد از پل‌ها خراب است و مابقی اصلاح شده‌اند و این در صورتی است که طی بازدید به عمل آمده از وضعیت پل‌های عابر پیاده، این پاسخ شهردار رشت واقعیت نداشت و همچنین با توجه به اینکه شهردار رشت مدعی شده است که ۱۹۶ پرونده مربوط به ایثارگران شاغل در شهرداری رشت به استانداری گیلان با هدف تعیین تکلیف ارسال شده است که این موضوع نیز طی استعلام از استانداری گیلان، مشخص شد واقعیت ندارد.

کارگرنیا با بیان اینکه یک فرصت ده روزه بابت ابلاغ جلسه استیضاح به شهردار رشت فرصت داریم افزود: از فرماندار رشت تقاضا داریم تا در فرصت قانونی نسبت به تشکیل جلسه تطبیق و ارسال پاسخ فرمانداری به شورا اقدام کنند تا بتوانیم در موعد قانونی نسبت به برگزاری جلسه استیضاح اقدام کنیم.

به گفته کارگرنیا جلسه استیضاح امیرحسین علوی روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

نظر شما:

security code