گروه دارویی برکت اعلام کرد: پس از صدور مجوز وزارت بهداشت برای آغاز مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس، تزریق این واکسن اختصاصی امیکرون به نخستین داوطلب انجام شد.

کارآزمایی بالینی واکسن برکت پلاس اختصاصی سویه امیکرون آغاز شد

کلانشهر: سازمان دارو و غذا و کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه امیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مجوزهای لازم و قانونی را برای آغاز تست انسانی این واکسن صادر کرد.

 

تزریق این واکسن به دنبال صدور مجوزهای قانونی، امروز یکشنبه به اولین داوطلب انجام شد و مطالعه با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۰۹ داوطلب دیگر ۱۸ سال به بالا ادامه خواهد داشت.

 

براساس گزارش گروه دارویی برکت، با شیوع سویه امیکرون و انتشار گزارش‌های علمی مبنی بر فرار این سویه از آنتی بادی‌های تولید شده توسط تمام واکسن‌های فعلی موجود در دنیا و کاهش تاثیرگذاری آن‌ها و توصیه سازمان بهداشت جهانی به تولیدکنندگان واکسن برای به روزرسانی واکسن‌ها، گروه دارویی برکت و کارخانه شفافارمد تولید واکسن اختصاصی امیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رساند که گزارش آن به صورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد.

 

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت نیز روز گذشته هفتم اسفند ماه در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: واکسن ایرانی برکت به صورت اختصاصی برای سویه امیکرون تولید شده است. واکسن ایرانی برکت ضمن اخذ مجوزهای علمی لازم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تایید شد.

 

دکتر حسن جلیلی مدیرعامل شرکت شفا فارمد، تولید کننده واکسن کووایران برکت اعلام کرد: روز هفتم اسفند ماه وزارت بهداشت کد اخلاق برای مطالعه بالینی دز سوم واکسن اختصاصی امیکرون برکت را صادر کرد. شرکت شفا تاکنون حدود ۶۰ میلیون دز واکسن کووایران برکت تولید کرده است.

 

واکسن کووایران برکت، اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت متخصصان کشورمان است که توسط گروه صنعتی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

 

برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن ۲۸ روز تعیین شده است. اکنون این واکسن در مراکز بهداشتی به عنوان واکسن مقابله با بیماری کرونا تزریق می شود.

 

فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت روی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها آذر ماه سال جاری با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، آغاز شد. همچنین این واکسن در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code