رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از سال ۱۴۰۱ نقل و انتقال وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت به صورت برخط مالکیت انجام می‌شود.

تعویض پلاک وسایل نقلیه اینترنتی شد/ مراجعه حضوری فقط برای احراز هویت

کلانشهر: سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از سال ۹۹ تلاش بر این شد که حداقل توقیف خودرو انجام شود و خودرو‌ها ۹۷ درصد و موتور سیکلت‌ها ۷۰ درصد ترخیص شدند و از امروز ۹ اسفند ماه تا ۲۹ اسفند ماه ترخیص موتور سیکلت‌ها و خودرو‌ها با شرایط ویژه انجام می شود. تمام جرایم به صورت قسط بندی بدون هیچ پیش پرداختی و به میزان توان پرداخت مالک انجام می شود. هزینه‌های پارکینگ که متعلق به بخش خصوصی است هم به حداقل رسیده است. مالکین می‌توانند به ۱۲۰۰ دفتر پلیس +۱۰ و نرم افزار پلیس من مراجعه کنند.

 

به گفته سردار هادیانفر در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یک پیشنهاد برای ساز و کار جدید نقل و انتقال مطرح شد که امروز در صحن علنی مجلس با بیشترین رای تصویب شد، بر این اساس نقل و انتقال وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت به صورت برخط مالکیت انجام می‌شود و فقط مالکین وسایل نقلیه برای احراز هویت، اصالت وسیله و تعویض پلاک به مراکز مراجعه خواهند کرد و در سال ۱۴۰۱ این اتفاق خواهد افتاد.