مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

کتابخانه مرکزی رشت نیازهای مطالعاتی مردم گیلان را تامین می کند


۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: ۱۹۳۳ چاپ
کتابخانه مرکزی رشت نیازهای مطالعاتی مردم گیلان را تامین می کند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت، تصریح کرد: اولویت اصلی در ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی رشت تامین نیازهای مطالعاتی مردم گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، پریسا کرمی در نشست ارزیابی عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار، ضمن قدردانی از کتابداران استان در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته، یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در سال جاری را اجرای برنامه های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان و بر ضرورت تمرکز فعالیت ها حول این محور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها باید منجر به ترغیب و جذب افراد به کتابخانه شوند، خاطرنشان کرد: جذب اعضا به کتابخانه و پویایی کتابخانه هنر کتابدار موفق است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از مهمترین شاخصه های کتابدار خوب را در تامین نیازهای مطالعاتی مراجعین به کتابخانه عنوان کرد و گفت: مراجعین به کتابخانه هرگز نباید بدون دسترسی به اطلاعات درخواستی این محیط را ترک کنند.

این مقام مسئول استفاده از شیوه های بازیابی اطلاعات از طریق وب و سفارش کتاب از کتابخانه های استان و حتی کشور  را در رفع نیاز اطلاعاتی اعضا موثر و موجب دلگرمی آنها دانست.

وی کیفیت بخشی به فعالیت ها و ایجاد خلاقیت در برگزاری برنامه ها را نیز از مهمترین موضوعات در کتابخانه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: هنر یک مدیر و مسئول موفق اجرای برنامه های با کیفیت با استفاده از کمترین امکانات است.

کرمی همچنین یکی از راه های پویایی فعالیت های کتابخانه را استفاده از ظرفیت حضور اعضا در این محیط عنوان کرد و متذکر شد: جلب مشارکت اعضا در فعالیت های کتابخانه حس وفاداری ایشان را تقویت می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان کتابداران را بازوان اصلی پیشبرد اهداف خانواده بزرگ مجموعه کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت، تصریح کرد: استفاده بهینه از همه فضاهای موجود در این بنا مورد توجه است لذا اولویت اصلی در ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی رشت تامین نیازهای مطالعاتی مردم گیلان است.

نظر شما:

security code