زیرسایه "اُمیکرون" چگونه بازار برویم؟


۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۲:۴۲ | کد خبر: ۱۹۳۸۸ چاپ

کارشناس مسئول بهداشت محیط با اشاره به شلوغی بازار در روزهای پایانی سال، از تمام افراد خواست برخی نکات بهداشتی را هنگام خرید حتما رعایت کنند.

زیرسایه
کلانشهر : بهمن خدادادیان در گفت و گو خودافزود با اشاره به افزایش خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال و از طرفی افزایش شیوع "اُمیکرون" در سطح جامعه، گفت: در همین راستا توصیه می شود افراد حتما هنگام خرید رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی افزود: توصیه جدی این است که افراد در حد توان خریدهای خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم اکنون که هنوز شلوغی بازار به اوج نرسیده، خریدهای خود را انجام دهند.

خدادادیان گفت: توصیه می شود افراد از هم اکنون خرید لباس و وسایل را انجام داده و تنها خرید خوراکی و شیرینی را به روزهای پایانی سال موکول کنند.

خدادادیان گفت: توصیه دیگر این است که افراد حتی المقدور صبح ها که بازار خلوت‌تر است، جهت خرید مراجعه کنند.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: توصیه می شود افرادی که بیماری‌های زمینه ای دارند و کودکان که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سویه "اُمیکرون" هستند در این روزهای شلوغ حتی المقدور از رفتن به بازار خودداری کنند.

خدادادیان گفت: همچنین توصیه می‌شود افراد هنگام خرید مدت زمان ماندن در یک مغازه را کوتاه کرده و طولانی مدت در یک مکان سربسته نمانند.

وی خاطرنشان کرد: سویه "اُمیکرون" از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی منتقل شود، بنابراین افراد باید از ماندن طولانی مدت در یک مکان خودداری کرده و حتما رعایت فاصله اجتماعی در فروشگاه ها و مغازه ها را داشته باشند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه همچنین توصیه کرد، افراد کیسه خرید همراه داشته و وسایل را داخل آن بیندازند و قبل از بردن وسایل داخل منزل نکات مربوط به ضدعفونی و پاکسازی آن را انجام دهند.

خدادادیان گفت: توصیه می شود افراد حتما هنگام خرید از کارت بانکی استفاده کرده و از تبادل پول نقد خودداری کنند.

نظر شما:

security code