روزهای نزولی موج ششم

بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد


۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۱:۰۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۶ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم جدی گرفتن تزریق دز یادآور در مقابله با سویه امیکرون، بیان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان در نوبت اول و ۹۱ درصد در نوبت دوم واکسینه شدند. همچنین ۴۲ درصد جمعیت واجد شرایط استان دز سوم خود را تزریق کردند.

بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد

کلانشهر: دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۸ بیمار کرونایی بستری داریم و ۹۳ نفر بدحال هستند.

 

وی با اشاره به وضعیت قرمز پنج شهرستان رودبار، شفت، فومن، ماسال و رضوانشهر، افزود: ۱۲ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند، اما هرگونه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند نارنجی را به قرمز بازگرداند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روند بستری بیماران کرونایی نسبت به دو هفته گذشته کاهشی است، خاطرنشان کرد: داوم این روند نزولی به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون بستگی دارد.

 

مهرابیان، با تاکید بر لزوم جدی گرفتن تزریق دز یادآور، بیان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان در نوبت اول و ۹۱ درصد در نوبت دوم واکسینه شدند. همچنین ۴۲ درصد جمعیت واجد شرایط استان دز سوم خود را تزریق کردند.

 

وی با بیان اینکه باید استفاده از ماسک، دریافت واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی را همزمان با هم همچنان مدنظر قرار داد گفت: مطمئنا با همراهی مردم و رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دریافت دزهای کامل واکسن می توانیم هم سلامت خود و هم سلامت اطرافیان مان را از بروز شدید بیماری کرونا در امان بداریم.