مدیرکل کانون فکری گیلان عنوان کرد:

لزوم معرفی مراکز کانون فکری به عنوان پاتوق های فرهنگی


۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۲:۳۷ | کد خبر: ۱۹۴۵ چاپ
لزوم معرفی مراکز کانون فکری به عنوان پاتوق های فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: معرفی چهره‌های شاخص در زمینه‌های مختلف و ارایه‌ی الگویی مناسب به کودکان و نوجوانان، در ترغیب و تشویق آنان برای ارتقای آگاهی‌های اثربخش است به همین منظور راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی و دعوت از بزرگان عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، اسفندیار ضیائی در نشست با مربیان هنری کانون پرورش فکری استان به جایگاه هنر و هنرمند در کشف استعدادها و هدایت توانمندی‌های مخاطبان در فرایندی هدفمند اشاره کرد و گفت: نقش مربیان هنری کانون در ارایه‌ی تصویری روشن از فعالیت‌های این‌مجموعه‌ی فرهنگی مهم است.

وی افزود: موفقیت مربیان هنری کانون در ارایه‌ خلاقانه‌ی آموزه‌ها به مخاطب، فارغ از دغدغه‌ی نمره برای کودک و نوجوان است و در این میان، ترسیم نقطه‌های آغاز و پایان برای دوره‌های آموزشی در استعدادیابی و هدایت توانمندی‌ها در مسیری درست، نقشی حیاتی دارد.

ضیائی به رسالت‌های مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگاهی ویژه‌ داشت و تربیت هنرمندانی اخلاق‌مدار، شرافت‌مند و متعهد به جامعه را از اولویت‌ها برشمرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال رونق تولید، گفت: حرکت در مسیر رونق‌بخشی به تولید، باید در مجموعه‌های فرهنگی که متولی فرهنگ‌سازی در جامعه هستند جلوه بیشتری داشته باشد.  فراهم کردن بسترهای مناسب برای توسعه بوم‌گردی، از اموری است که نقش مهمی در رونق تولید ایفا می‌کند.

ضیائی اضافه‌ کرد: بهره‌وری بیش‌تر از امکانات موجود و معرفی داشته‌های فرهنگی، نقشی ویژه در جلب نظر و جذب گردش‌گر فراهم‌ می‌کند و کانون پرورش فکری با توجه به توان‌مندی مربیان و اعضا خود در ارایه‌ی صنایع دستی بومی مخاطب‌پسند، ظرفیت گسترده‌ای در این زمینه دارد.

وی، تشکیل کمیته تولید و حمایت از آثار هنری خلق‌شده توسط اعضا و مربیان کانون را از اولویت‌های سال جاری عنوان‌کرد و از خرید و اهدای این دست‌سازه‌ها در قالب بسته‌های فرهنگی خبر داد.

مدیرکل کانون استان گیلان به پیشینه‌ی این نهاد فرهنگی در معرفی شخصیت‌های برجسته به جامعه اشاره کرد و افزود: معرفی چهره‌های شاخص در زمینه‌های مختلف و ارایه‌ی الگویی مناسب به کودکان و نوجوانان، در ترغیب و تشویق آنان برای ارتقای آگاهی‌های اثربخش است به همین منظور راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی و دعوت از بزرگان عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی هم چنین سال ۹۸ را سال پویایی حوزه‌ی هنرهای نمایشی کانون گیلان خواند و هدف‌گذاری برنامه‌ریزی مدون و حرکت همه‌جانبه برای تولید آثار فاخر با محتوای تربیتی مناسب نسل کودک و نوجوانان تاکید کرد.