حریم رودخانه های گیلان نیازمند عکس و نقشه های جدید

استاندار گیلان گفت: باید عکسبردای و نقشه های جدید از حریم رودخانه‌های گیلان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری امروز در جلسه ساماندهی حریم رودخانه های گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد، گفت: با کمک دستگاههای ذیربط باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا ساماندهی رودخانه های گیلان هرچه سریعتر انجام شود و در انجام این کار حتما ابعاد اجتماعی این کار در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه حل‌های منطقی برای ساماندهی درست رودخانه‌های استان انجام عکسبرداری های جدید است، افزود: مقایسه عکس‌های جدید با عکس‌هایی که از گذشته به جای مانده است، می‌تواند مستنداتی قانونی برای اثبات تعرضات به حرایم برخی از رودخانه‌ها باشد.

سالاری ادامه داد: در عکس برداری ها و نقشه‌های جدید ضمن حریم کمی، حریم کیفی رودخانه نیز درج شود، تا نقاط متصرف شده کاملا مشخص باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان‌کرد: در نقشه‌های جدید ابتدا باید بستر رودخانه‌ها تعیین شود تا هر چه سریعتر برای جلوگیری از برو خطرات به خصوص سیلاب از هم‌اکنون اقدامات جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با بروز سیلابهای اخیر در کشور مردم آگاهی بیشتری یافته‌اند که تصرف حریم و بستر رودخانه ها تا چقدر می‌تواند خطرناک باشد،گفت: برای تحقق اهداف ارتقای امنیت مردم باید کارها سریعتر انجام شود.

سالاری افزود: با داشتن نقشه و بستر جدید رودخانه‌ها، تصمیمات درست‌تری نیز از سوی کارشناسان دادگستری برای متعرتضین متخلفین حریم رودخانه‌ها گرفته خواهد شد و کارشناسان در ارائه نظرات خود به دادگاه مستندات قوی‌تری خواهند داشت.

استاندار گیلان از دستگاههای متولی ساماندهی رودخانه‌ها خواست در کنار آزادسازی‌ها پیشنهادات لازم را نیز داشته باشند و راهکارهای موثر ارائه کنند تا کسب و کار افرادی که در حاشیه این اکوسیتم‌ها معاش می کنند به شیوه درست و با عقب نشینی های دقیق فعالیت داشته باشند.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code