دکتر مجید یاسوری، دبیر علمی همایش هدف از این همایش را بررسی راه کار‌های توسعه گردشگری و چالش‌های این صنعت اعلام کرد.

رشت، میزبان همایش ملی توسعه ی گردشگری ایران

کلانشهر : همایش ملی توسعه‌ی گردشگری در ایران، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها صبح امروز بطور مجازی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دبیر علمی این همایش از ارایه‌ی ۴ سخنرانی و ۱۱ مقاله‌ی علمی در این همایش مجازی یک روزه خبر داد و گفت: این سخنرانی‌ها و مقالات از مجموع ۵۰ اثر علمی ارسال شده به دبیر خانه‌ی همایش انتخاب شده است.

دکتر مجید یاسوری هدف از برپایی این همایش را یافتن راهکار‌های توسعه‌ی منابع، جاذبه‌ها و محصولات گردشگری و چالش‌های توسعه‌ی پایدار گردشگری در ایران عنوان کرد و افزود: در این همایش نقش فضای مجازی در توسعه‌ی این صنعت نوین، به ویژه پس از همه گیری کرونا بررسی شده و ظرفیت‌های گردشگری ساحلی در نواحی شمالی کشور بررسی شد.

وی همچنین صنعت گردشگری را یکی از فعالیت‌های مکمل در اقتصاد ملی برشمرد و تصریح کرد: آسیب شناسی صنعت گردشگری ایران و یافته‌های علمی این همایش به عنوان پیشنهادی سازنده برای لحاظ در برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی کشور به تصمیم گیران و برنامه ریزان کشور ارایه می‌شود تا نمود عینی رونق صنعت گردشگری در کشور تبلور یابد.

در همایش ملی توسعه‌ی گردشگری ایران، علاوه بر هسته‌ی پژوهش گردشگری دانشگاه گیلان، اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دانشگاه امام صادق مشارکت داشتند.

 

نظر شما:

security code