رییس صمت گیلان در دیدار مجازی با سفیر ایران در باکو

گیلان قطب تولید صنایع سلولزی در کشور


۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۶:۲۳ | کد خبر: ۱۹۵۰۶ چاپ

سالانه بیش از ۵ میلیون متر مکعب اوراق فشرده و پالت در گیلان تولید می‌شود.

گیلان قطب تولید صنایع سلولزی در کشور

کلانشهر : رئیس سازمان صمت گیلان در دیدار مجازی با سفیر ایران در باکو با اشاره به افزایش مبادلات تجاری با روسیه برای رونق صنایع سلولزی گفت: میزان تولید انواع اوراق فشرده و پالت‌های چوبی در گیلان به بیش از ۵ میلیون متر مکعب رسیده که در صورت فراهم شدن زمینه واردات چوب از روسیه و حمایت از زراعت صنعتی آن، این میزان تولید تا دو برابر افزایش می‌یابد.
فرهاد دلق پوش با اشاره به نیاز کارخانجات صنعت سلولزی استان گیلان به تامین مواد اولیه افزود: با رای زنی‌های لازم با کشور روسیه در صددیم تا این نیاز را هر چه زودتر رفع کنیم.
فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه در سال ۹۶ میزان صادرات گیلان فقط ۱۱۴ میلیون دلار بود افزود: با همت تولید کنندگان و تجار گیلانی این رقم هم اکنون به بیش از ۶۳۰ میلیون دلار رسیده و بیشترین حجم صادرات ما در منطقه اوراسیا متعلق به کشور روسیه است.

افزایش ساعت کار مرز روسیه، ایجاد شعبه بانک روسی در منطقه آزاد تجاری انزلی، استفاده از زمین‌های زراعی جنوب روسیه برای تولید محصولات فرا سرزمینی ایرانیان، گسترش مراودات فرهنگی و علمی و نیز لغو روادید رانندگان ترازیت از دیگر برنامه‌های رونق تجاری دوکشور ایران و روسیه است.

نظر شما:

security code