استاندار گیلان:

آزادسازی برای حریم کوه و جنگل هم اجرا می شود


۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۸:۵۵ | کد خبر: ۱۹۵۱۰ چاپ

استاندار گیلان گفت:ائمه جمعه می توانند علاوه بر بیان مشکلات موجود در جامعه، نظرات مشورتی خود را به مدیران ارائه دهند اما این امر نیازمند بیان آنها با ارائه مستندات است و نباید از تریبون نماز جمعه برای بیان سخنان غیرمستند بهره جست

آزادسازی برای حریم کوه و جنگل هم اجرا می شود
کلانشهر: گیلان استاندار گیلان،سواحل را مربوط به تمام آحاد جامعه دانست و گفت:این گونه اقدامات برای دیگر مواهب طبیعی همچون کوه و جنگل نیز اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در همایش استانی ائمه جمعه گیلان که در مجتمع شهید مطهری چابکسر برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه نماز جمعه در بعد عبادی و سیاسی اظهار کرد: وحدت، یکپارچگی و دمیدن روحیه امید در جامعه، نیاز امروز کشور است که می تواند در نماز جمعه پدیدار شود.

وی تنویر افکار عمومی درخصوص موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی و نیز فرهنگی را از دیگر ظرفیت های نماز جمعه خواند و ادامه داد:تریبون نمازجمعه مهمترین فرصت برای تبیین منویات رهبر معظم انقلاب و نیز آشکارسازی توطئه‌های دشمنان است.

عباسی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اصیل ایران اسلامی،تریبون نماز جمعه را جبهه فرهنگی برای اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی دانست که تهاجم دشمنان را خنثی می کند.

استاندار گیلان به سیاست‌های دولت سیزدهم به عنوان دولتی برخاسته از اراده مردم اشاره کرد و افزود: مردم از دولت انتظار تغییر و تحول با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی دارند از این‌رو باید کوشید تا به انتظارات به‌حق مردم، جامه عمل پوشانده و روحیه امید و انگیزه در جامعه تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه‌گری، انگیزه جهادی را الزامی برای مدیران دانست که باید در عملکردشان جلوه گر باشد و گفت: روحیه انتقادپذیری و پذیرش نقد منصفانه، از خصوصیات یک مدیر جهادی‌ست و همه مدیران باید انتقادپذیری را تمرین کنند.

وی ماحصل سفر رئیس جمهوری به گیلان را یادآور شد و گفت: با بررسی نتایج سفر رئیسان جمهوری طی چهار دهه اخیر، دریافته می شود که تنها در دولت سیزدهم است که در ماه‌های پایانی سال، افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه به استانی، تخصیص و ابلاغ شده است.

عباسی به کارنامه سفر دکتر رئیسی یه گیلان اشاره کرد و آزادسازی سواحل را نمونه ای از این امر خواند که اجرای آن از بخش های دولتی آغاز شد.

استاندار گیلان سواحل را مربوط به تمام آحاد جامعه دانست و گفت: این گونه اقدامات برای دیگر مواهب طبیعی همچون کوه و جنگل نیز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه می توانند علاوه بر بیان مشکلات موجود در جامعه، نظرات مشورتی خود را به مدیران ارائه دهند اما این امر نیازمند بیان آنها با ارائه مستندات است و نباید از تریبون نماز جمعه برای بیان سخنان غیرمستند بهره جست.

این مقام مسئول، تعامل و هم افزایی را الزامی مهم برای پیشبرد امور و اصلاح جامعه دانست و تاکید کرد: نباید مسائل را بصورت تقابلی حل کنیم.

عباسی با اشاره به حضور میدانی خود در شهرستان های مختلف برای حل معضلات ، تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالجاری با عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» را دغدغه خویش دانست و عنوان کرد: اهتمام داریم که تا پایان سالجاری شعار سال به میزان قابل قبولی اجرایی شود.

وی صدور مجوزهای بی نام، تدوین اطلس سرمایه گذاری استان و راه اندازی پنجره واحد رونق کسب و کار در گیلان را تلاشی در جهت تسهیل سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: صدور مجوزهای بی نام برای توسعه کسب و کار و جلوگیری از هدررفت فرصت سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان همچنان با جدیت استمرار دارد چراکه برنامه عملیاتی در استان، اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز سیاست های راهبردی رئیس جمهوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از اشتغال پایدار، تولید را امری ضروری و نیازمند توجه جدی مسئولان خواند و به نشست ویدئوکنفرانسی خود با سفیران روسیه و آذربایجان با موضوع توسعه روابط تجاری و رونق صادرات غیرنفتی اشاره کرد.

عباسی یادآور شد: تا زمان حاضر ۷۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرزهای گیلان انجام شده که باید این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توانمندسای افراد جامعه به ویژه افراد کم برخوردار و نیز وجود ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره و اضافه کرد: وظیفه خود می دانم برای بهبود وضعیت معیشت و سفره مردم و رفع محرومیت و فقر، اهتمام ورزم.

استاندار گیلان، پیشرفت‌های کشور در بخش های مختلف را یادآور شد و گفت: با در نظر داشتن مولفه عدالت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، باید توزیع منابع بصورت عادلانه صورت گیرد و بر همین مبنا، صدور مجوزهای بی نام در همه شهرستان ها و مناطق استان خواهد بود.

عباسی انجام این مهم را منجر به جلوگیری از مهاجرت جوانان ذکر و اضافه کرد:به همه شهرستان‌ها سفر کرده و با حضور در شهرک های مختلف صنعتی، تعطیلی یا نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی را مشاهده کرده ام و دستور داده ام نسبت به رفع مشکلات آنها، اقدام شود.

وی از راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت برای اولین بار در دولت سیزدهم خبر داد و گفت:طبق اختیار تفویض شده از سوی رئیس جمهوری؛ به عنوان استاندار و خدمتگزار مردم گیلان، ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی در جهت افزایش ظرفیت و توسعه مدار تولید آن‌ها اختصاص می‌دهم.

این مقام مسئول،با اشاره به فعالیت های شبانه روزی در گیلان برای جبران کاستی‌ها و پیش بردن امور، همکاری و تعامل را رمز موفقیت در این عرصه خواند و با تصریح اینکه شنوای نقدهای مشفقانه و راهنمایی های امامان جمعه هستم، افزود: به فرمانداران نیز گفته‌ام به‌صورت مستمر و منظم در نمازهای جمعه حضور یافته و با موقعیت‌شناسی، گزارش فعالیت‌های خود را به مردم اطلاع دهند.

استاندار گیلان همچنین به مدیریت کرونا اشاره و تنها راه مقابله با این بیماری را رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و از امامان جمعه خواست که اهمیت موضوع تزریق دز سوم واکسن را در جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به کاهش تاب آوری مردم، امیدآفرینی در جامعه به ویژه برای دوران پساکرونا را یکی از الزامات خواند و یادآور شد:در خصوص کنترل قیمت ها، کاهش تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم نیز در تلاش هستیم و کارهای خوبی در حال انجام است.

عباسی ملاک ارزیابی مدیران را رضایتمندی مردم بیان و با تصریح اینکه عملکرد مدیرانی که به عنوان سرپرست منصوب شده اند، مورد رصد قرار می گیرد، گفت: باید مدیر در تراز مدیریت جهادی و انقلابی مد نظر رئیس جمهوری و انتظار مردم باشد.