این کلاهبردار با خرید پیج اینستاگرامی چندهزار فالووری زنان را فریب داد

کلاهبرداری از 250 نفر با وعده فروش قسطی طلا در اینستاگرام


۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۰ | کد خبر: ۱۹۵۳۲ چاپ

او هر بار پس از کلاهبرداری از شهروندان در اینستاگرام، آنان را بلاک می‌کرد و نام کاربری پیج خود را تغییر می‌داد.

کلاهبرداری از 250 نفر با وعده فروش قسطی طلا در اینستاگرام
کلانشهر: فردی که با وعده فروش قسطی طلا در اینستاگرام از 250 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

در پی شکایت چندین نفر به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش قسطی طلا رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه معلوم شد 250 نفر از سراسر کشور به پیج مدنظر رفته و فریب وعده و وعیدهای دروغین شخص کلاهبردار را خورده و بعد از واریز وجه به حساب مجرم برای خرید قسطی طلا، بلاک شده‌اند.
مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی فرد کلاهبردار را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
در جریان تحقیق از متهم مشخص شد او با خریداری پیج اینستاگرامی چندهزار فالووری و بارگذاری پست و استوری‌های مربوط به فروش طلای قسطی بدون اجرت و تحویل طلا با پرداخت 30 درصد مبلغ، مال‌باختگان را که اکثرا زنان هستند، فریب داده و پس از رد‌و‌بدل پیام با آنها و جلب اعتماد طعمه‌هایش، از آنان مبالغ زیادی را کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، با تأیید این خبر گفت: متهم درصدی از وجوه حاصل از کلاهبرداری را مستقیم به حساب‌های بانکی متعلق به بلاگرها برای تبلیغ پیج‌های خود و افزایش فالوور و مشتری واریز می‌کرد.
او هر بار پس از کلاهبرداری از شهروندان، آنان را بلاک می‌کرد و نام کاربری پیج خود را تغییر می‌داد.
رئیس پلیس فتای البرز افزود: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی‌اساس می‌شوند، در‌حالی‌که باید در نظر داشت تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه یا کانال نیست، زیرا افراد سودجو این فضا را به‌عنوان مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.