رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد؛

دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی در گیلان


۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۲۰:۱۱ | کد خبر: ۱۹۵۵۱ چاپ

متهم انگیزه خود را از راه اندازی صفحه و انتشار تصاویر غیراخلاقی با عنوان آتلیه عکاسی جذب دنبال کننده و کسب درآمد عنوان کرد

دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی در گیلان
کلانشهر: رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر گفت: کارشناسان پلیس فتا با پایش شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کردند که اقدام به بارگذاری و انتشار تصاویر مبتذل و محتوا منافی عفت و اخلاق عمومی، تحت عنوان آتلیه عکاسی می‌کرد.
وی افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات پلیس، صاحب این صفحه که بیش از چند هزار دنبال کننده و صد‌ها پست با محتوای مبتذل داشت، شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اعتراف متهم ۳۱ ساله به جرم خود گفت:متهم انگیزه خود را از راه اندازی صفحه و انتشار تصاویر غیراخلاقی با عنوان آتلیه عکاسی جذب دنبال کننده و کسب درآمد عنوان کرد.
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر افزود: پس از هماهنگی قضائی تمامی محتوای صفحه مذکور در فضای مجازی حذف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: برابر ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی، هر کس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت صاحب آن منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع رسانی کنند.

نظر شما:

security code