رییس سازمان محیط زیست خبر داد

پمپاژ آب دریای کاسپین به میانکاله مازندران برای جبران کاهش سطح تراز


۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۴:۰۳ | کد خبر: ۱۹۵۸۹ چاپ

وزارت جهاد کشاورزی انجام عملیات آبخیزداری مشرف به تالاب میانکاله را پیگیری خواهد کرد و استفاده کمتر از کود و سموم که باعث خفگی آب تالاب می‌شود مد نظر این وزارتخانه قرار خواهد گرفت

پمپاژ آب دریای کاسپین به میانکاله مازندران برای جبران کاهش سطح تراز
کلانشهر: علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست گفت:با انتقال آب نکارود به میانکاله حیات زیستمندان تامین خواهد شد.

 رییس سازمان محیط زیست توضیح داد: تالاب میانکاله از لحاظ تامین معیشت بومیان و شرایط خاص آبزیان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و به همین دلیل رییس جمهور بر احیای این تالاب تاکید داشت.

سلاجقه از دستور رییس جمهور برای جبران کاهش سطح تراز آب تالاب، از طریق پمپاژ آب دریای کاسپین به میانکاله خبرداد و گفت: با انتقال آب نکارود به این تالاب و ایجاد اختلاط آب شیرین و شور حیات زیستمندان تامین خواهد شد.

به گفته سلاجقه وزارت جهاد کشاورزی انجام عملیات آبخیزداری مشرف به تالاب میانکاله را پیگیری خواهد کرد و استفاده کمتر از کود و سموم که باعث خفگی آب تالاب می‌شود مد نظر این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان محیط زیست از دستور رییس جمهور به استاندار برای استقرار پایگاه اطفای حریق در تالاب میانکاله خبر داد.

گفتنی است شبه‌جزیره میانکاله شبه‌جزیره‌ای در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای کاسپین، در دوازده کیلومتری شمال شهر بهشهر مازندران قرار دارد. مساحت میانکاله بیش از شصت‌وهشت هزار هکتار است.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقه حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.