وقتی تماشاگر در ورزشگاه

مشکل، کرونا است یا فوتبال/ این همه تبعیض برای چیست؟


۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۳ چاپ

این روزها سالن‌های سینما، تئاتر و حتی ورزشگاه‌ها برای برنامه‌های غیرفوتبالی باز است اما در همین شرایط، بازگشایی ورزشگاه برای تماشای فوتبال برای سلامتی جامعه مضر تشخیص داده می‌شود. تضادی که با هیچ منطقی سازگار نیست.

مشکل، کرونا است یا فوتبال/ این همه تبعیض برای چیست؟
کلانشهر : می‌گویند کرونا هنوز جولان می‌دهد و ورزشگاه‌های فوتبال قابلیت کنترل و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ندارد و تماشاگران ماسک نمی‌زنند و منشأ انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا شده‌اند ولی همزمان که هواداران به بهانه کرونا از حضور در ورزشگاه‌ها محروم هستند، در روز روشن و جلوی چشم هزاران طرفدار فوتبال، از همین ورزشگاه‌ها برای برگزاری کنسرت خنده استفاده می‌شود!

در شرایطی وعده وزیر ورزش و جوانان برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دیدار استقلال و پرسپولیس رنگ باخته و احتمالا بازی به مثابه دیدارهای گذشته در دو سال اخیر، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، در ورزشگاه شهر رفسنجان، هزاران نفر به صورت مختلط و خانوادگی در کنار هم و بدون رعایت فاصله‌گذاری و حتی استفاده از ماسک کنار هم نشستند و کنسرت خنده یک کمدین را تماشا کردند، بدون اینکه یک نفر هم دغدغه‌ شیوع ویروس کرونا، حضور زنان در ورزشگاه و فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشد!

این قصه به صورت مکرر در دو سال اخیر تکرار شده و ورزشگاه‌های فوتبال جز هنگام برگزاری مسابقات که ماهیت‌شان به همین منظور است، به صورت مکرر با حضور مردم بازگشایی شده و مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.

حتی در جامعه ورزش هم فوتبال از هر رشته دیگری محروم‌تر است. در شرایطی که رقابت‌های بسکتبال، والیبال و کشتی با حضور تماشاگران و بدون رعایت هیچ گونه پروتکل و ممنوعیتی دنبال می‌شود، باز هم این فوتبال است که به بهانه کرونا، از داشتن تماشاگر روی سکوها محروم مانده است.

به جرأت می‌توان گفت که بعد از گذشت بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن امکان عمومی و بازگشایی مجدا آن‌ها و حتی در مواقعی عادی‌سازی و لغو استفاده از ماسک، ایران تنها کشوری در جهان است که هنوز نتوانسته به صورت معمول از هواداران خود بهره‌مند شود و حتی در محروم‌ترین کشورهای جهان هم تماشاگران هیچ مشکلی برای ورود به ورزشگاه ندارند.

مسئولان وزارت بهداشت اگر دغدغه سلامتی و مبارزه با ویروس کرونا را دارند، چرا فقط این محدودیت‌ها را برای چند هزار تماشاگر فوتبال اعمال کرده‌اند و هیچ مشکلی با بازگشایی سایر امکان مانند سینماها و تئاترهای سر بسته ندارد اما ورزشگاه‌های فوتبال را با آن وسعت و قرار داشتن در فضای باز از حضور تماشاگران پاک‌سازی کرده‌اند؟

اگر مردم بدون هیچ محدودیتی اعم از زن و مرد و به صورت خانوادگی می‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و کنسرت موسیقی و شوی خنده تماشا کنند، چرا تماشاگر فوتبال نمی‌تواند از این حق حداقلی خود بهره‌مند شود؟

امید است که مسوولان امر در برنامه‌ریزی‌های خود به گونه‌ایی عمل کنند که شبهه مخالفت با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال به بهانه کرونا به نفع فوتبال رنگ ببازد  و علاقمندان بتوانند در روزهای پایانی سال و نوروز از تماشای مهیج‌ترین رقابت‌های فوتبال لذت ببرند.  

نظر شما:

security code