تحقق اشتغال پایدار با بهره گیری از ظرفیت های بومگردی و محلی

فرماندار رودبار با بیان اینکه با بهره‌گیری از مواهب طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری و بومگردی اشتغال پایدار محلی را پیگیری می‌کنیم، گفت: دشمن که از جنگ نظامی و شبیخون فرهنگی طرفی نبسته است کارزار را به میدان اقتصاد برده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمدصالح ضیایی در مراسم روز جهانی کار و کارگر در شهرستان رودبار، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت و خط مشی‌های استاندار ایجاد و رونق اشتغال را در سال رونق تولید در برنامه داریم.

فرماندار رودبار افزود: در این راستا با بهره‌گیری از مواهب طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری و بومگردی اشتغال پایدار محلی را پیگیری می‌کنیم و همچنین با اقدامات ستاد رفع موانع تولید، نسبت به فعال کردن واحدهای راکد تلاش می‌کنیم.

ضیایی گفت: رودبار قطب نخست معدنی و قطب دوم صنعتی گیلان است که امیدواریم از این قابلیت ویژه شهرستان، ایجاد فرصت‌های شغلی نیروهای جوان، خلاق و تحصیلکرده را داشته باشیم. دستگاه‌های اداری، کارفرمایان و کارگران با هم افزایی و رفع موانع و دغدغه‌ها به پویایی اقتصادی و نشاط بیشتر در محیط‌های کارگری کمک نمایند. 

وی، تعاونی توسعه و عمران رودبار را فرصت مناسبی برای اجرای کارهای ماندگار در شهرستان دانست و گفت: انتظار داریم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز کمک‌ها و مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های مناسب را از رودبار داشته باشد. 

وی با تبریک روز کارگر گفت: این قشر شریف که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است و در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریده است اکنون در رونق تولید نیز می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

ضیایی از مجاهدت، تلاش و ایثار کارگران قدردانی کرد و گفت: اگر چه کارگران عزیز با مشکلاتی همچون پایین بودن سطح معیشت و کاهش مداوم قدرت خرید مواجه‌اند اما شرایط کنونی ایران اسلامی را خوب می‌دانند و تلاش و اهتمام ستودنی را دارند. 

فرماندار رودبار با بیان اینکه دشمن معاند که از جنگ نظامی و شبیخون فرهنگی طرفی نبسته است کارزار را به میدان اقتصاد برده است، گفت: دولت بیشترین فشار را تحمل می‌کند تا کمترین فشار به مردم وارد آید و به فضل خدا از این شرایط سخت هم عبور خواهیم کرد. 

در ادامه منوچهر جمالی، نماینده رودبار هم در این مراسم گفت: مجموعه ادارات و دستگاه‌های تصمیم گیر و متولی به تعاونی توسعه و عمران رودبار که می‌تواند برای این شهرستان خیلی مفید باشد و اثرات خوبی در آینده داشته باشد، کمک کنند.

وی با اشاره به دفاع جانانه همه اقشار مردم به ویژه کارگران از ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: جنگ کنونی دشمن جنگ اقتصادی است که به داخل منازل همه کشانده است که باز کارگران نقش و تلاش مضاعفی در این زمینه دارند. 

جمالی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: افراد توانمند متقاضی دریافت تسهیلات شوند و مسئولان هم اعتبارات را به افرادی که توانایی ایجاد اشتغال را داشته باشند، بپردازند. 

جمالی یادآور شد: اگر کسی اقدامی را برای رفع مشکلات کارگران و مردم انجام می‌دهد، وظیفه خود را انجام داده است و نباید منت بگذارد. 

وی همچنین از پیگیری و تلاش برای رفع واحدهای تولیدی رودبار گفت و افزود: تاسیسات کارخانجات گنجه به مزایده رفته است تا یک بخش خصوصی توانمند جهت راه اندازی تولید مناسب که اشتغال مطلوب را در پی داشته باشد، اقدام کند. 

عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم گفت: برای حفاظت از انقلاب اسلامی چهارده هزار شهید کارگر تقدیم شده است؛ گیلان یک میلیون و دویست هزار بیمه شده کارگری دارد که نیمی از جمعیت این استان را شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت 150 هزار سبد حمایتی به اقشار کم در آمد گیلان داشته است، افزود: برای اولین بار پس از انقلاب بیش از 36 درصد به حقوق کارگران اضافه شده است.

علیزاده بیان کرد: جهت اشتغال پایدار روستایی و عشایری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت 257 میلیارد تومان تسهیلات 6 درصدی پرداخت شده است؛ شرکت تعاونی توسعه و عمران رودبار مزیت‌های خوبی دارد و از آن حمایت می‌کنیم.