فرمانده انتظامی گیلان خبرداد

کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن در گیلان/دستگیری ۵۶۶ جاعل در گیلان


۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۹:۳۰ | کد خبر: ۱۹۶۴۱ چاپ

 پلیس گیلان طرح نوروزی خود را از ۲۵ اسفند با ۱۰۰۸گشت انتظامی، ترافیکی و خدماتی با ۳۹۹۱ نیرو آغاز خواهد کرد، گفت: از هموطنان می‌خواهیم با توجه به وضعیت شکننده ویروس منحوس کرونا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت سفر دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن در گیلان/دستگیری ۵۶۶ جاعل در گیلان
کلانشهر: فرمانده انتظامی گیلان از کاهش ۲۰ درصدی وقوع جرائم خشن در گیلان و برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان شب چهارشنبه آخرسال خبر داد و گفت: در سال‌جاری روزانه بیش از ۵ هزار و ۵۰۵ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده است.

سردار عزیزاله ملکی در نشست با مدیران رسانه های استان ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: تعامل مجموعه انتظامی با رسانه‌ها یک رویکرد راهبردی در افزایش مشارکت عمومی و ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی افزود: هوشمندی پلیس در تحقق امنیت پایدار و ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به مردم بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان گیلان برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست وگفت: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم،خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

کشف بیش از ۳۰ تن انواع مواد مخدر در سالجاری

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموعه انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران بنده در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تأمین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.

سردار ملکی با اشاره به عملکرد پلیس استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس گیلان کاهش ۲۰ درصدی وقوع جرایم خشن و افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی است.

وی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر در از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۳ تن و ۸۷۰ کیلوگرم بوده‌است، به افزایش ۳۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و در سخنانی موادمخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان دانست و افزود: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با موادمخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری بیش از ۶۳ هزار سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری دانست گفت: با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

کاهش ۳۲ درصدی مجموع تصادفات

این مقام ارشد انتظامی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۳۲ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت یک درصد و تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سردار ملکی از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی را یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد و میانگین تماس در روز را ۵ هزار و ۵۲۰ تماس برشمرد و افزود: تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۱۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافته و ۵۲۹ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۴۱۸ هزار تماس جزء تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از فضای مجازی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کشف جرایم سایبری با افزایش ۱۳ درصدی روبرو بوده‌ایم.

دستگیری ۵۶۶ جاعل در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان به حوزه جرائم اقتصادی و تشکیل ۱۴۵ پرونده احتکار، ۸۵ پرونده اخلال در نظام اقتصادی و ۱۰۶ پرونده اختلاس اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶۸ فقره پرونده جعل و ۱۷۰۲ پرونده کلاهبرداری کشف و ۵۶۶ نفر جاعل و ۱۱۱۳نفر کلاهبردار دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مجموعه انتظامی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۲۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات سلاح غیرمجاز ۱۹ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی با اشاره به سامانه سپاپد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۹۱ هشدار از طریق این سامانه به پلیس اعلام شده که از این تعداد ۷۰۱ دستگاه خودروی دستور دار توقیف شده و ۲۲۴ نفر نیز به دلیل جرایم مختلف از طریق سامانه سپاپد در این مدت دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۳۰ نفر با مراجعه به مر کز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان و ۲۴ هزار و ۲۶۱ نفر نیز با مراجعه به دوایر مشاوره کلانتری‌ها از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در با اشاره به مراکز مشاوره پلیس افزود: از بین مراجعان به دوایر مشاوره، ۱۴ هزار و ۱۴۶ نفر به عنوان شاکی و یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی یا یگان‌های انتظامی و ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر نیز به صورت خود معرف و بدون شکایت از فردی خاص و برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به این دوایر مراجعه کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: از تعداد ۲۴ هزار و ۲۶۱ پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌های استان،۹ هزار و ۲۵۱ پرونده معادل ۶۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به صلح و سازش منجر شده است.

سردار ملکی به بازدید محسوس و نامحسوس ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۹۸ هزار و ۱۵۲ واحد صنفی در سطح استان در راستای اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی اشاره کرد و ادامه داد: برای ۶ هزار و ۶۸۴ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از ۲۱ هزار و ۲۵۷ واحد صنفی، ۴ هزار و ۸۴۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

وی با اشاره به ۱۱ هزار و ۵۲۸ تماس از ابتدای سال جاری تاکنون با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۸ درصدی تقدیر و کاهش ۶۹ درصدی شکایات مردم از پلیس استان بوده‌ایم.

کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان انتظامی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان گیلان اقدامات چشمگیری در ارائه خدمات رفاهی و معیشتی کارکنان داشته که بیشتر آن در حوزه عمران و نوسازی، اماکن رفاهی، تفریحی و ورزشی بوده است.

سردار ملکی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۶۰ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در شب چهارشنبه آخرسال عاملی مهم در کاهش بروز حوادث است به برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان در این شب اشاره کرد و پلیس را مخالف شادی مردم ندانست و از کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک از ابتدای سال جاری تاکنون توسط پلیس گیلان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ نفر نیز که در حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک دخیل بودند نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه پلیس گیلان طرح نوروزی خود را از ۲۵ اسفند با ۱۰۰۸گشت انتظامی، ترافیکی و خدماتی با ۳۹۹۱ نیرو آغاز خواهد کرد، گفت: از هموطنان می‌خواهیم با توجه به وضعیت شکننده ویروس منحوس کرونا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت سفر دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.