انتخاب نوع تولد فرزند بر عهده مادر و پزشک مربوطه است و همه بیمارستان های خصوصی و دولتی باید بپذیرند که زایمان حق طبیعی مادر است و به خواست مادر و پزشک احترام نهاده و اجبار و تحمیل در این زمینه برداشته شود

اجباری بودن زایمان طبیعی باعث اعتراض و اضطراب مادران گیلانی است/اجبار نوع زایمان برداشته شود
کلانشهر: نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با موضوع «اجبار زایمان مادران باردار به صورت طبیعی» به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان که در این نشست حضور داشت با اشاره به اعتراضات و نگرانی های شهروندان گیلانی مبنی بر اجباری بودن زایمان مادران باردار به صورت طبیعی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت چند سالی است که اجباری بودن زایمان طبیعی در استان گیلان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه ساختار و زیر ساختی برای این دستور وجود ندارد و بسیاری از مادران باردار دچار اضطراب و آشفتگی و نگرانی می شوند گفت: این اقدام موجب زایمان هراسی و عدم بارداری در بسیاری از مادران خواهد شد.

آقایی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است که هرچه سریع تر این موضوع را بررسی نموده تا مادران باردار برای نوع زایمان خود گرفتار دلالان و برخی ارتباطات جهت اخذ گواهی سزارین نشوند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب نوع تولد فرزند بر عهده مادر و پزشک مربوطه است افزود: همه بیمارستان های خصوصی و دولتی باید بپذیرند که زایمان حق طبیعی مادر است و به خواست مادر و پزشک احترام نهاده و اجبار و تحمیل در این زمینه برداشته شود.