معاون دادگستری گیلان هشدار داد

3ماه تا یک سال حبس در انتظار افرادی که در چهارشنبه سوری باعث ترس و مانع کار مردم می شوند


۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۳:۵۴ | کد خبر: ۱۹۶۶۶ چاپ

تخریب اموال منقول و غیر منقول با هر نوع ماده آتش زا را به استناد ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی دارای سه تا یک سال حبس دانست

3ماه تا یک سال حبس در انتظار افرادی که در چهارشنبه سوری باعث ترس و مانع کار مردم می شوند
کلانشهر: معاون دادگستری گیلان با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری، گفت: در راستای قانون مجازات اسلامی هر کسی با مواد منفجره و محترقه و هر نوع ماده ناریه و آتش زا و خطرناک بخواهد سلب آرامش و اخلال نظم در جامعه کند و مانع از کسب و کار مردم شود، از سه ماه تا یک سال حبس دارد.

احمد آقایی، با بیان اینکه کشورها با توجه به پیشینه فرهنگی و سبقه تاریخی خودشان با یک سری آییین ها به استقبال سال جدید می روند، اظهار کرد: در کشور ما نیز آیین کهن وجود دارد و ایرانیان با شادی و نشاط این آیین ها را برگزار می کنند.

وی با اشاره به تغییر در برگزاری این آیین ها طی سال های اخیر، افزود: متاسفانه برخی از عصیانگران از این وضعیت سوءاستفاده می کنند و خوشحالی مردم تبدیل به حوادث تلخ می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه دستگاه قضایی براساس رسالت خودش و به کمک ضابطین و نظارت نیروی انتظامی و کار فرهنگی صدا و سیما امنیت را برای شهروندان فراهم می کند، گفت: خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل تر وضعیت بهتری داریم.

آقایی ادامه داد: امسال تذکرات قانونی لازم به آن دسته از افرادی که قصد اخلال و عصیانگری دارند اعلام شده و دسنگاه قضایی بر مدار قانون و ذیل ماده ۶۱۸ قانون مجارات اسلامی اقدام می کند.

وی اضافه کرد: در راستای قانون مذکور هر کسی با مواد منفجره و محترقه و هر نوع ماده ناریه و آتش زا و خطرناک بخواهد سلب آرامش و اخلال نظم در جامعه کند و مانع از کسب و کار مردم شود، از سه ماه تا یک سال حبس دارد.

معاون دادگستری گیلان، تخریب اموال منقول و غیر منقول با هر نوع ماده ناریه را به استناد ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی دارای سه تا یک سال حبس دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد با مواد منفجره موجب مرگ فرد دیگری شود؛ در صورتی که از کشنده بودن آن خبر داشته باشد، قتل عمد محسوب می شود و قصاص در بر دارد، اما اگر نداند کسنده است، از مصائی شبه عمد بوده و دیه و مجازات حبس دارد.

وی سقط مادران باردار با مواد محترقه را براساس ماده ۶۲۲ قانون دارای شش ماه تا یک سال حبس دانست و یادآور شد: از خانواده ها تقاضا داریم مراقب فرزندان خود باشند و در این نشاط و شادی با آنان شریک شوند؛ قطعا دستگاه قضایی و پلیس با اقتدار با کسانی که می خواهند آشوب و اخلال در جامعه ایجاد کنند، برخورد می کنند.

نظر شما:

security code