تغییر ۲ مدیر ارشد اقتصادی استانداری گیلان


۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۶:۴۳ | کد خبر: ۱۹۷۱۶ چاپ

استاندار گیلان امروز طی مراسمی سیدمحمد اسحاقی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و مونا پورقاسم را به عنوان سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معرفی کرد.

تغییر ۲ مدیر ارشد اقتصادی استانداری گیلان
کلانشهر : پیش از این آرش فرزام صفت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و یونس رنجکش مدیریت اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان را برعهده داشتند.

استاندار گیلان در مراسم امروز با تأکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی توسعه استان، گفت: انتظار دارم ارتقاء وضعیت صنعت و رشد اقتصادی در گیلان، با جدیت دنبال شود.

اسدالله عباسی به ظرفیت های گیلان در حوزه اقتصادی اشاره و اقتصاد کشاورزی ، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا محور را از جمله توانمندی های استان در این بخش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از فرصت‌های اقتصادی استفاده درستی صورت نگرفته ، بر لزوم اجرای اقدامات توسعه‌محور همسو با سیاست های راهبردی رییس جمهوری و به‌کارگیری عزم جهادی تاکید کرد.

استاندار گیلان تشکیل کارگروه های تخصصی ، برنامه ریزی های اصولی و عملیاتی و نیز بهره گیری از ظرفیت متخصصان امر را یک ضرورت خواند و گفت: اولویتم در مدیریت و تعالی بخشی به استان ، رشد اقتصادی است که این موضوع در کنار مسائل مهمی همچون توسعه زیربنایی استان باید با جدیت دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در افق توسعه استان در سال ۱۴۰۱ ، باید ۲۰۰ بنگاه اقتصادی فعال شود و این امر علاوه بر بهبود تولید و رونق اقتصاد ، فرصت های شغلی متعددی را فراهم می سازد.

عباسی تکمیل زنجیره های تولید تا مصرف محصولات کشاورزی ، دامی و صنعتی را مهم برشمرد و گفت: باید با ایجاد ارزش افزوده به فرآورده های گیلان ، اقتصاد پایدار را در صنایع مرتبط ایجاد کرد.

وی به ظرفیت های شیلاتی، دام و طیور و نیز محصولات کشاورزی و باغی به‌عنوان سرمایه های ارزشمند گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: زمین‌های حاصلخیر کشاورزی که خود جلوه ای از تلاش مستمر نیاکان‌مان است ، نباید به ورطه نابودی و تغییر کاربری سوق پیدا کند .

استاندار گیلان به پدیده جنگل خواری در استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با این پدیده شوم مورد تاکید رییس جمهوری است و همانطور که مسئله آزادسازی سواحل با جدیت دنبال شد ، در این بخش نیز باید اقدامات موثری صورت گیرد.

عباسی به معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی تاکید کرد که در اجرای وظایف خود از تصمیم گیری های سلیقه ای پرهیز و ارتقاء وضعیت صنعت در استان را دنبال کند.

نظر شما:

security code