آمار تکاندهنده چهارشنبه سوری؛

42 مصدوم در گیلان/ایران:2775 مصدوم و قطع عضو و 19فوتی


۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۹:۳۳ | کد خبر: ۱۹۷۳۵ چاپ

بر اساس مطالعات انجام‌شده، فقط دو درصد از افرادی که دچار صدمه می‌شوند افرادی هستند که هدفشان کسب درآمد از راه فروش مواد محترقه است و ۹۸ درصد مصدومان افرادی هستند که نظاره‌گر و یا در حال آتش‌بازی بوده‌اند

42 مصدوم در گیلان/ایران:2775 مصدوم و قطع عضو و 19فوتی
کلانشهر : آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰ در استان گیلان با تمام دلهره و ترسی که داشت، گذشت؛ شبی که هیجانات کنترل نشده در آن با آتش‌بازی‌های غیرمتعارفش، بیش از ۴۰ مصدوم برجای گذاشت.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تائید ۴۲ مصدوم در گیلان در اثر آتش‌بازی‌های شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: درمجموع تا حدود نیمه‌شب روز گذشته ۲۹ مرد و ۱۳ زن در استان دچار سوانح و حوادث شدند.

دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان نیز در تشریح جزئیات حوادث شب گذشته، اظهار کرد:42 هم‌وطن گیلانی در آتش‌بازی‌های شب گذشته (چهارشنبه‌سوری) دچار مصدومیت شدند که از بین آن‌ها 36 تن در بیمارستان‌های استان بستری و 6 تن نیز توسط عوامل اورژانس، مداوا و درمان شدند.

به گفته اورژانس گیلان، آتش‌بازی‌های شب چهارشنبه استان فوتی نداشته اما ۲۰ نفر دچار سوختگی، ۱۳ تن دچار بریدگی و خراشیدگی عضو، هفت تن دچار تروما، یک‌تن آسیب به چشم و یک‌تن دیگر نیز دچار تنش عصبی شد.

به‌جز ۱۲ تنی که در شهرستان رشت شب گذشته در اثر آتش‌بازی‌های هیجانی شب چهارشنبه آخر سال دچار سوانح شده بودند، خبرنگار فارس در رودبار از بروز هفت سانحه، تالش با دو سانحه، رضوانشهر با سه سانحه، ماسال با سه سانحه، فومن با یک سانحه، منجیل با سه سانحه و همچنین رودسر با سه سانحه دیشب را سپری کردند.

دکتر مبین، رئیس مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت پیش‌تر اعلام کرده بود که ۷۵ درصد مراجعه‌کنندگان حادثه‌دیده شب چهارشنبه آخر سال بیان می‌کنند به‌عنوان تماشاگر یا عابر در حال گذشتن از مسیر بوده‌اند که دچار آسیب‌های شدید سوختگی یا آسیب چشمی شده‌اند.

بر اساس مطالعات انجام‌شده، فقط دو درصد از افرادی که دچار صدمه می‌شوند افرادی هستند که هدفشان کسب درآمد از راه فروش مواد محترقه است و ۹۸ درصد مصدومان افرادی هستند که نظاره‌گر و یا در حال آتش‌بازی بوده‌اند.

سال گذشته یک‌تن در آتش‌بازی‌های شب چهارشنبه سال فوت کرده و ۳۰ تن نیز مصدوم و به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

مصدومان چهارشنبه‌سوری رکورد زد

سخنگوی اورژانس کشور هم اعلام کرد مصدومان حادثه چهارشنبه سوری در ایران رکورد زده است. طی این آمار

۲۸۱۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که ۹۰ درصد این افراد درمان و به خانه برگشتند. ۲۷۵ نفر نیز همچنان تحت معالجه هستند.

 ۸۸۰ نفر آسیب شدید چشم و ۱۷۱ نفر قطع عضو شدند و ۱۹ نفر هم جان خود را از دست دادند.

نظر شما:

security code