در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور داریم که نیاز به تعمیر و بهسازی دارند و بعضی از آن ها باید از رده خارج شوند
محمد محمدی بخش توضیح داد: تمامی کارشناسان بخش هوایی، مخالف خریداری ای تی آر بوده و با هزینه خریدای ای تی آرها میتوانستیم تعداد هواپیماهای بیشتری خریداری کنیم.
به گزارش کلانشهر، ایران به دلیل وضع تحریم های بین المللی قادر به خرید هواپیماهای نو نیست.از آنجایی که ممکن است ایران پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در نوبت کارخانه های بزرگ ساخت هواپیماهای مسافری قرار بگیرد و چندین سال خرید و واردات آن ها طول بکشد در مقطع فعلی و برای جبران کمبودهای موجود در این زمینه از هواپیماهای دست دوم استفاده می شود.
براساس اعلام مدیران صنعت هواپیمایی هم اکنون سن ناوگان ایران بالاست و برخی از هواپیماهای مسافری کشور باید از رده خارج شوند.
در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور داریم که نیاز به تعمیر و بهسازی دارند و بعضی از آن ها باید از رده خارج شوند و براساس مطالعاتی که دانشگاه تربیت مدرس انجام داده کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد و البته مطالعات انجام شده در دانشگاه امیرکبیر این نیاز را ۳۶۰ فروند اعلام کرده است.
نظر شما:
کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار