استاندار گیلان:

با وجود سنگ پرانی ها به رشد ۸ درصدی خواهیم رسید


۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۸:۳۶ | کد خبر: ۱۹۷۹۰ چاپ

استاندار گیلان یا اشاره به سنگ‌پرانی برخی در مسیر توسعه استان گفت: قطار توسعه استان در حال حرکت است و حتماً به رشد هشت درصدی استان دست خواهیم یافت.

با وجود سنگ پرانی ها به رشد ۸ درصدی خواهیم رسید
اسدالله عباسی استاندار گیلان،روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا افزود: عملکرد دولت در سال بعد ملموس‌تر می‌شود و اکنون در شرایط اقتصادی و با توجه به وضعیت کرونا در برخی از کالاها ذخیره ۶ ماهه را در استان داریم.

وی اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد سرمایه‌گذاری وارد استان شود و معطل بماند و با مدیرانی که در این حوزه قصور کنند به شدت برخورد می‌شود.

استاندار گیلان افزود: شرایط برای اشتغال و سرمایه گذاری در گیلان فراهم است و ۷٠ مجوز بی نام در استان گیلان آماده برای واگذاری به سرمایه گذاران در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری است. 

عباسی به آماده سازی پنجره واحد کسب و کار برای جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: تا سال آینده بیش از ۵۰۰ مجوز برای جوانان و سرمایه گذاران که آماده فعالیت در زمینه‌های تولید، گردشگری ، اقتصادی کشاورزی و دانش بنیان فعالیت هستند صادر می شود.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در سفر رییس جمهور

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: سفر رییس جمهور پربرکت بود و یک هزار ۵۰ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف از جمله آزادراه، راه آهن و اشتغال اختصاص یافت و برای این باید کارها جهادی و با سرعت پیش رود.

عباسی افزود: در زمینه تسهیلات و اشتغال زایی و افزایش تولید ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

عباسی در ادامه اظهار داشت: مدیریت تحولی در استان باید به وجود بیاوریم ومی بینیم که  در دولت سیزدهم حزبی و جناحی عمل کردن وجود ندارد بلکه بر اساس اراده مردمی و پیشبرد اهداف انقلابی کار صورت می گیرد.

در ادامه این جلسه در سالن فارابی اداره ارشاد  شهرستان صومعه سرا از زحمات سه ساله سیدجلال سیدمحمدی فرماندار شهرستان صومعه‌سرا تقدیر شد و طی حکمی محمد نعمتی معاون پیشین اداره‌کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

البته مهدی صفاتی به عنوان فرماندار جدید صومعه سرا معرفی شد که برای انجام تشریفات وزارتی فعلا این شهرستان با سرپرست اداره خواهد شد.