به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان توانستیم در هر سه نوبت تزریق واکسن کرونا در کشور رتبه نخست را کسب کنیم و این در حالی است که کادر درمان نیز پیوسته به مردم در حال خدمات‌رسانی بود.

رتبه نخست گیلان در کشور در تزریق سه نوبت واکسن کرونا

کلانشهر: ارسلان سالاری عصر امروز در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در طول سال اظهار کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان توانستیم در هر سه نوبت تزریق واکسن کرونا در کشور رتبه نخست را کسب کنیم و این در حالی است که کادر درمان نیز پیوسته به مردم در حال خدمات‌رسانی بود.

 

وی با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان، افزود: میزان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در مقایسه با دو نوبت پیشین همچون کشور در استان گیلان نیز پایین بوده که باید تلاش‌ها در سوق دادن مردم به تزریق واکسن بیشتر شود.

 

نظارت بر ارائه خدمات بهداشتی در نوروز تشدید شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر ارائه خدمات بهداشتی در ایام نوروز، گفت: شبکه‌های بهداشت و درمان در سرتاسر استان گیلان بر اصناف و بازارهای محلی در ایام نوروز نظارت مستمر داشته باشند.

 

داروخانه‌های فعال باید اطلاع‌رسانی و در عرضه دارو نظارت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به حضور خیل عظیم مسافران به استان و لزوم فراهم بودن دارو به میزان کافی و در دسترس، تصریح کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده از باز بودن داروخانه‌ها در سرتاسر استان باید نظارت ها نیز جهت پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و همچنین گران‌فروشی دارو، افزایش پیدا کند.

 

هرچه در توان داشتیم در جهت خدمت به مردم در نظام سلامت گیلان بهره گرفته‌ایم

سالاری با اذعان به اینکه از ظرفیت همه‌جانبه در جهت توسعه سطح بهداشت و درمان استان، استفاده‌شده، تصریح کرد: هرچه در توان داشتیم در جهت خدمت به مردم در نظام سلامت گیلان به کار گرفته و در این مسیر از ظرفیت نمایندگان مجلس، مسئولان استان، سپاه و ارتش در جهت رشد و اعتلای حوزه سلامت استفاده‌شده و لازم هست همین مسیر با شتابی مضاعف دنبال شود.

 

وی، با اشاره به فعالیت چندین بیمارستان خصوصی در سطح استان و همکاری آن‌ها در نظام سلامت، گفت: طبق بخشنامه وزارت بهداشت، بیمارستان‌های خصوصی باید با حداقل ۷۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

 

مراکز تصویربرداری بیمارستان‌ها شبانه‌روزی به مردم و مسافران در ایام نوروز خدمت کنند

سالاری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت افزایش مراکز تصویربرداری پزشکی در سرتاسر استان گفت: بخش‌های تصویربرداری بیمارستان‌ها باید به‌صورت شبانه‌روزی فعال و به مردم و مسافران در استان بدون هرگونه ملاحظه، خدمات‌رسانی کنند.

 

کلینیک‌های تخصصی به‌صورت مستمر فعال و پزشکان متخصص حضور مداوم داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارائه خدمات مستمر کلینیک‌های تخصصی و همچنین حضور مداوم پزشکان متخصص در ایام تعطیلات نوروزی تأکید کرد و گفت: معاونین دانشگاه، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و همچنین رؤسای بیمارستان‌ها به‌منظور تداوم کمی و کیفی خدمات، نظارت و بازدید میدانی شبانه‌روزی داشته باشند.

 

مراکز واکسیناسیون استان با حداقل ۵۰ درصد ظرفیت در خدمت مردم باشند

سالاری با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون نیز در حال حاضر به‌صورت ۱۰۰ درصدی فعال هستند، گفت: این مراکز با توجه به سررسید متقاضیان واکسن و همچنین حضور مسافران در ایام نوروز با حداقل ۵۰ درصد ظرفیت باید فعال باشند.

نظر شما:

security code