اینترنت پر سرعت به ماه و مریخ می رسد


۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۲۰:۴۸ | کد خبر: ۱۹۸۶۳ چاپ

یک پروژه اینترنت فضایی که در مراحل اولیه  قرار دارد به تازگی ۶۵۰ هزار دلار بودجه دریافت کرده تا به توسعه و انجام بررسی‌های فنی برای اتصال زمین، ماه و به طور بالقوه مریخ به سیستم‌ انتقال داده "باندپهن" (broadband) بپردازد

اینترنت پر سرعت به ماه و مریخ می رسد
کلانشهر- شرکت فضایی "آکواریان اسپیس" (Aquarian Space) به تازگی خبر از دریافت این بودجه داده و آن را گامی در راستای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی برقراری اینترنت پر سرعت میان زمین، ماه و مریخ اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد اولین سیستم ارتباطی ماه را تا سال ۲۰۲۴ مستقر کند.

آکواریان در بیانیه‌ای گفت: چشم‌انداز این استارآپ ساخت چیزی است که آن را "Solnet" می‌نامد که بر پایه "شبکه‌های ماهواره‌ای تجاری با نرخ داده بالا و تحویل پرسرعت" (commercial high data rate, high-speed delivery satellite networks) با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ایجاد خواهد شد.

"کلی لارسون" (Kelly Larson)، مدیر عامل آکواریان اسپیس در این بیانیه گفت: در سال ۲۰۲۱، ۱۳ فرودگر، مدارگرد و مریخ نورد روی ماه و اطراف آن قرار داشته است و تا سال ۲۰۳۰، ما حدود ۲۰۰ مورد از آن‌ها خواهیم داشت که یک اقتصاد چند میلیارد دلاری قمری ایجاد می‌کنند.  

شرکت "آکواریان اسپیس" در حال انجام بازبینی‌های فنی با چندین شرکتی است که  در برنامه سرویس محموله‌های تجاری ماه ناسا (Commercial Lunar Payload Services) به اختصار "CLPS" شرکت دارند.

طبق برنامه "CLPS" تا پایان دهه ۲۰۲۰ چندین محموله، فرودگر و سایر تجهیزات علمی به ماه خواهند رفت تا از برنامه آرتمیس ناسا که هدف آن رساندن انسان به ماه است، حمایت کنند.

آکواریان امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ "سرویس داده‌ها و ارتباطات" خود را با کمک شرکت‌های مختلفی که با آن‌ها در حال تعامل است، ارائه کند.

این شرکت در نهایت قصد دارد سرویس داده مبتنی بر فضای Solnet راه‌اندازی کند، اما تاکنون جزئیات فنی کمی از جمله اینکه از چه نوع ماهواره‌هایی استفاده می‌شود یا چگونه این ماهواره‌ها به فضا ارسال می‌شوند منتشر شده است.

نظر شما:

security code