رکوردشکنی ورود مسافران به استان

ورود ۹۳ هزار خودرو به گیلان طی ۲۴ ساعت


۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۶:۲۰ | کد خبر: ۱۹۸۸۰ چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ هزار و ۷۸۸ خودرو وارد گیلان شد که این آمار بیشترین ورودی به استان ازابتدای طرح نوروزی ( بیست و پنجم اسفندماه) تا کنون بوده است.

ورود ۹۳ هزار خودرو به گیلان طی ۲۴ ساعت

کلانشهر: فریبرز مرادی روز سه شنبه افزود: این میزان ورودی نسبت به روز مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش را نشان می دهد؛ ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ هزار و ۴۰ خودرو نیز از استان خارج شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

 

وی ادامه داد: همچنین از زمان آغاز طرح نوروزی بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت اول فروردین ماه ۴۵۸جاری ، هزار و ۲۷۳ خودرو وارد گیلان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد .

 

مرادی اظهار داشت: بیشترین میزان ورودی طی این مدت( بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت اول فروردین ماه) از طریق محور آزادراه قوین - رشت با تعداد ۲۵۰ هزار و ۵۹۶ خودرو و پس از آن محور رامسر- چابکسر با ۱۳۲ هزار و ۱۴ خودرو بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: بیشترین میزان خروجی هم از طریق محور چابکسر به رامسر با ۱۱۷ هزار و ۶۳۹ خودرو بوده است.

 

وی اظهار داشت: براساس آمار ؛ طی این مدت( از آغاز طرح نوروزی تا کنون) بیشترین ماندگاری خودروها در کشور در گیلان اتفاق افتاده است.

 

مرادی تصریح کرد: با توجه به بازگشت تعدادی ازمسافران در موج اول ورود خودورها به استان از گردشگران ومسافران خواست تا بازگشت به شهرشان را مدیریت کنند و آن را به اخرین ساعات روز تعطیل موکول نکنند تا گرفتار ترافیک های جاده ای نشوند.