وضعیت اقامت در استان های شمالی هنوز به مرحله حاد نرسیده

ظرفیت تحمل حافظیه هم تمام شد/گردشگران ارمنستان به مشکل برخورد کردند


۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۱ | کد خبر: ۱۹۹۰۳ چاپ

بررسی وضعیت سفرهای نوروزی تاکنون نشان میدهد ظرفیت تحمل برخی از مراکز گردشگری از جمله حافظیه به دلیل هجوم مردم تمام شده و گردشگران کشورهای همسایه از جمله ارمنستان به مشکل برخورد کرده اند.

ظرفیت تحمل حافظیه هم تمام شد/گردشگران ارمنستان به مشکل برخورد کردند
کلانشهر : بررسی وضعیت سفرهای نوروزی از قبل نوروز تاکنون نشان می‌دهد که هنوز ظرفیت مراکز اقامتی رسمی در کشور به مرحله اضطرار نرسیده است هر چند که در برخی از شهرها مانند شیراز یکی دو حسینیه پس از تکمیل مدارس باز شده اند ولی بسیاری از شهرهای استان‌ها هنوز برای پذیرش مسافران جا دارند.

در روزهای اخیر استقبال از جزایر جنوبی زیاد بوده است و جزیره هرمز نیز مقصد بسیاری از مسافران نوروزی است ظرفیت تحمل جزیره‌هرمز ۷۰۰۰ نفر پیش بینی شده ولی هنوز به مرحله اضطرار نرسیده است.

اما تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از آرامگاه حافظ در شهر شیراز نشان می‌دهد این آرامگاه قبل از سال تحویل تا کنون میزبان بازدیدکنندگان و مسافران زیادی بوده است به نحوی که ۸۰ هزار نفر به آرامگاه رفته اند این تعداد ورودی به حافظیه و هجوم مردم از در و دیوار آن نشان می‌دهد که می‌بایست برخی از برنامه‌های نوروزی این مکان گردشگری مدیریت بهتری می‌شد.

همچنین گزارش‌ها درباره نرخ مراکز اقامتی نشان می‌دهد اگرچه جامعه هتلداران کشور اعلام کردند که هیچ افزایش نرخی نخواهند داشت اما افزایش نرخ هتل‌ها در مناطق آزاد موجب نارضایتی مسافران شده است.

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی می‌گوید: ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی شهرهای شیراز بندرعباس بوشهر گناوه، دیلم، بندر لنگه، بندر خمیر، بندر پل جزایر جنوبی چابهار، یزد، اصفهان و مشهد تکمیل شده اند ولی هنوز به وضعیت اضطرار نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: در اطلاعیه ستاد سفر پیشنهاد کردیم مردم به شهرهایی از جمله عسلویه جم و دشتستان بروند که این شهرها نیز اکنون مملو از مسافر شده است و دیگر از سوی ستاد پیشنهاد نمی‌شوند همچنین در استان هرمزگان نیز شهرهای میناب سیریک سودان حاجی آباد پیشنهاد شد چون بوم گردی‌های این استان پر شده بود. اکنون توصیه سفر ستاد برای استان‌های تهران البرز سمنان خراسان جنوبی مرکزی کرمان استان سیستان و بلوچستان به جز چابهار است.

فاطمی درباره وضعیت اقامت در استان‌های شمالی نیز گفت: هنوز به مرحله حاد نرسیده اند اگرچه استقبال از مازندران و گیلان زیاد است و ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی آن پر شده است اما هنوز برخی از شهرهای آن میزبان مسافر هستند نگرانی ما برای وضعیت برای هفته دوم عید است که مردم با توجه به وضعیت آب و هوا به سمت شهرهای شمالی می‌روند همچنین در هفته دوم عید استان‌های اصفهان یزد فارس و استان‌های جنوبی خلوت می‌شوند حتی ممکن است پیشنهاد سفر ما برای هفته دوم سفر به این استان‌ها باشد.

غیر از موضوع سفرهای داخلی، مردم ایران در تعطیلات دو هفته‌ای عید نوروز به سفرهای خارجی نیز می‌روند تعطیلی این ایام و مشوق‌هایی که کشورهای همسایه در این مدت برای مسافران ایرانی فراهم می‌کنند؛ زمینه را برای سفرهای خارجی فراهم کرده است. این روزها سفر به ارمنستان و ترکیه بسیار زیاد بوده است چرا که در این ایام کنسرت‌های مختلفی در این دو کشور برگزار می‌شود اما وضعیت مسافران این کشورها نشان می‌دهد بسیاری از مسافران ارمنستان به دلیل بسته شدن راه‌ها و بارش برف به مشکل برخورد کرده اند به همین دلیل زمینه اسکان آنها در استان آذربایجان شرقی فراهم شده است. از طرفی به دلیل بسته بودن راه‌ها و خرید بلیط کنسرت، خیلی از این مسافران متضرر شده اند. ممکن است این وضعیت برای مسافران ترکیه نیز به وجود بیاید.

نظر شما:

security code