حدود 3 میلیون مسافر به گیلان سفر کرده اند

ظرفیت اقامتگاه های رسمی گیلان تکمیل شد


۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۲۰:۳۱ | کد خبر: ۱۹۹۱۶ چاپ

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد:تا صبح امروز سوم فروردین‌ ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر نوروزی به استان گیلان سفر کردند

ظرفیت اقامتگاه های رسمی گیلان تکمیل شد
کلانشهر: به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان،ولی جهانی معاون میراث فرهنگی گیلان افزود:این تعداد مسافر براساس گزارش و آمارهای رسمی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ثبت شده است.

وی اظهار داشت: رقم اعلام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و همچنین ۵۵۲ هزار و ۸۴۴ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به تکمیل ۹۹ درصدی ظرفیت واحدها و تأسیسات اقامتی استان گیلان افزود: آمار مسافران اقامت‌کننده در استان با ۹۵ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر-شب  ثبت شده است.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است.

استان گیلان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستانهای گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می‌کردند.

نظر شما:

security code