فرمانده کل انتظامی اعلام کرد: با وجود افزایش ۱۸ درصدی وقوع تصادفات، شاهد کاهش ۴۳ درصدی آمار جان‌باختگان هستیم.

سردار اشتری: جان باختگان جاده ای ۴۳ درصد کاهش داشت

کلانشهر: سردار حسین اشتری در حاشیه اولین جلسه قرارگاه نوروزی سال ۱۴۰۱ در ستاد فرماندهی انتظامی‌ با تبریک فرا رسیدن بهار نو و آغاز سال جدید اظهار داشت: وظایف و ماموریت هایمان را در قبال شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی) احصاء و عملیاتی می کنیم و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی را بر خود فرض دانسته و از همه ظرفیت ها برای ایفاء نقش بهینه بهره می بریم.

 

وی از افزایش ۴۱ درصدی ترددها در جاده ها و محورهای مواصلاتی با کاهش تصادفات و جانباختگان جاده ای و ثبت ۳۲ میلیون تردد (رفت و برگشت) از آغاز فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس تاکنون خبر داد و گفت: طی روزهای پایانی هفته اول تعطیلات نوروزی، شاهد آغاز موج بازگشت ها به استان های مبدا هستیم و ضمن توصیه به همکارانم برای انجام وظایف در چارچوب قانون و اخلاق ، از مردم نهایت همکاری با فرزندان خود در فرماندهی انتظامی را خواهانم. 

 

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان تصریح کرد: علی‌رغم افزایش ۱۸ درصدی وقوع تصادفات در جاده های کشور شاهد کاهش ۴۳ درصدی آمار جان باختگان در این سوانح بودیم.

 

سردار اشتری به حضور شبانه روزی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان مجموعه انتظامی در طرح نوروزی برای تسهیل در تردد و ارائه خدمات به شهروندان و مسافران در اقصی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مسافرت های نوروزی تعداد مصدومان جاده ای ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه امنیت اخلاقی در جامعه رویکرد همگانی است، بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف به منظور رعایت ملاحظات امنیت اخلاقی همزمان با فعالیت هایشان در همه ایام به ویژه نوروز تاکید کرد.

 

سردار اشتری افزود: مجموعه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور برای ارائه خدمات و تامین نیازهای مسافران و شهروندان اقدام به استقرار ایستگاه های نوروزی در ورودی شهرها کرده است.

 

سردار اشتری خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ هزار واحد گشتی پلیس (موتوری، خودرویی و پیاده) در راستای تامین و حفظ نظم و امنیت و به شهروندان و مسافران عزیز در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی هستند.

نظر شما:

security code