استاندار در دیدار مجمع نمایندگان گیلان؛

امسال 30هزار شغل در گیلان ایجاد می شود/تصاویر


۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۲۱:۲۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۱ چاپ

استاندار گیلان از تکمیل آزاد راه قزوین رشت محدوده رودبار - منجیل و همچنین راه آهن گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به گیلان با توجه به اولویت های احصا شده در بخش های مختلف ازجمله رفع مشکل پسماند، رودخانه های گوهر رود و زرجوب، آبخیزداری و کشاورزی، احیای تالاب انزلی، توسعه اقتصادی و تولید و دیگر بخش های مورد نیاز استان بر اساس آمایش سرزمینی؛ تقسیم عادلانه و نیازسنجی انجام شده هزینه خواهد شد

امسال 30هزار شغل در گیلان ایجاد می شود/تصاویر
کلانشهر: استاندار گیلان بر لزوم تداوم وفاق و همدلی ارکان حاکمیتی برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه و متوازن استان تاکید کرد و از استمرار بازدیدهای میدانی خود در جهت شناسایی مشکلات و اقدام در جهت رفع کاستی ها و تنگناها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز ( یکشنبه) در دیدار نوروزی با اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره نامگذاری امسال به‌نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: در حال حاضر عمده ترین اولویت استان در سال جدید اشتغال زایی است و این مهم در بستر تحقق عینی شعار سال پیگیری خواهد شد.
وی در همین راستا به ایجاد دهکده دانش بنیان در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۷۸ میلیارد تومان برای جذب نیروهای خلاق و شرکت های دانش بنیان اشتغال آفرین، اختصاص یافته و مجوزهای بی نام مرتبط با فعالیت های دانش بنیان نیز برای تسهیل در روند سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده است.
استاندارگیلان ادامه داد: باید شعار محوری امسال با همت همه مسئولان در بخش های مختلف به‌ویژه در منطقه ۳۰ هکتاری اختصاص یافته دهکده دانش بنیان استان، محقق شود.

تلاش برای راه اندازی هرچه سریعتر ۷۰۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی گیلان

 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تلاش برای راه اندازی هرچه سریعتر ۷۰۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی گیلان را از اولویت های دولت برشمرد و تسریح کرد: تلاش می شود امسال در بستر تعامل، هم افزایی و تشریک مساعی مجموعه دست اندرکاران حاکمیتی، با فعال سازی این واحدها ، به ظرفیت اشتغال استان افزوده شود.
دکتر عباسی بیان کرد: با توجه برکات سفر رئیس جمهوری و نیز اختیارات تفویض شده دولت به استانداران در سال جدید، در بخش های مختلف از جمله اعتبارات صندوق پیشرفت و عدالت، قطار توسعه استان با کمک و همراهی نمایندگان و تلاش مضاعف مسئولان به طور متوازن در نقاط مختلف گیلان با عنایت به اولویت ها و مشکلات مردم شتاب بهتری خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی جدید، تدابیر لازم جهت تامین آب زراعی استان را ضروری دانست و افزود: برای پیشگیری از هرگونه محدودیت آب کشاورزی برنامه ریزی لازم صورت گرفته و مدیران این حوزه بایستی آمادگی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را داشته باشند.


اختصاص یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به گیلان

استاندار گیلان یادآورشد: از مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان، تا کنون یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی اختصاص یافته که بی سابقه است.

دکتر عباسی در ادامه از تکمیل آزاد راه قزوین رشت محدوده رودبار - منجیل و همچنین راه آهن گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به گیلان با توجه به اولویت های احصا شده در بخش های مختلف ازجمله رفع مشکل پسماند، رودخانه های گوهر رود و زرجوب، آبخیزداری و کشاورزی، احیای تالاب انزلی، توسعه اقتصادی و تولید و دیگر بخش های مورد نیاز استان بر اساس آمایش سرزمینی ؛ تقسیم عادلانه و نیازسنجی انجام شده هزینه خواهد شد.
دکتر عباسی با بیان اینکه با برنامه ریزی راهبردی صورت گرفته تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار در گیلان در سال جدید محقق می شود، گفت: همه مدیران دستگاههای اجرایی برای خدمت بی منت به مردم و همچنین عملیاتی نمودن شعار سال باید جهادی و انقلابی کار کنند.
وی با برشمردن مزیت ها و برنامه های اجرایی مدیریت کلان استان در راستای رفع موانع تولید گفت: ۱۰۵ واحد تحت تملک بانک‌های استان باید مولد سازی شود و در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تداوم همصدایی و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم برای خدمت به مردم را بسیار اثربخش دانست و گفت: برای تسریع در امور ، پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پایتخت در جهت جذب و تخصیص بیشتر اعتبارات به استان و تعامل در اجرا و نظارت طرح‌ها و پروژه ها در شتاب‌بخشی توسعه استان موثر است.
دکتر عباسی با اشاره سفرهای خود به شهرستان ها به همراه نمایندگان مجلس با هدف بررسی میدانی مشکلات گفت: سفرهای شهرستانی در سال جدید با عنایت به کاهش مبتلایان کرونا در جهت رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.
وی توسعه همه جانبه بویژه در مناطق محروم و روستاهای گیلان را از دیگر اولویت های کاری امسال عنوان و اظهار کرد: مرکز تحقیقات محصولات استراتژیک گیلان از جمله برنج، کیوی، زیتون و فندق در جهت حمایت از کشاورزان و رونق تولید تقویت می شود و نیز طرح هادی روستایی با توجه به نیازسنجی لازم تغییر کاربری و تاکید بر حضور ساکنین بومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دکتر مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست از آمادگی کامل اعضای مجمع برای کمک به دولت برای ارائه خدمات سازنده و اثرگذار به مردم خبر داد و گفت: نمایندگان مردم استان از همه ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی برای عینیت بخشی به اولویت‌های تعریف شده در حوزه های کارآفرینی، فنآوری های دانش بنیان، تولیدات صنعتی و کشاورزی ، رونق گردشگری، تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و معضلات محیط زیستی استان استفاده می کنند تا اهداف و برنامه های دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در راستای خدمتگزاری به جامعه اسلامی عملی شود.

همچنین در این نشست بهروزی فر نماینده فومن و شفت، محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، دنیامالی نماینده انزلی، آقازاده و احمدی‌سنگری دو تن از نمایندگان رشت، محمدنژاد نماینده لنگرود و نیز نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی موضوعات مرتبط با توسعه و پیشرفت گیلان را مطرح و بر تداوم همدلی برای آبادانی فزون‌تر استان تأکید کردند.

نظرات شما:

ناشناس 8 فروردین 1401 ساعت 01:01

تکمیل آزادراه رودبار منجیل و راه آهن رشت انزلی بخش بزرگی به درامد و پیشرفت استان گبلان اضافه می کند !!!

نظر دهید - پسندیدم 1

نظر شما:

security code