معاون گردشگری گیلان خبر داد

رشد ۱۲۳ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلان/ پیش بینی ۱۳۰ نقطه برای اسکان اضطراری


۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۵ | کد خبر: ۲۰۰۲۵ چاپ

معاون گردشگری گیلان، از ورود ۲۵۲ گردشگر خارجی از کشورها و قاره های مختلف به گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد میهمانان نوروزی مقیم گیلان نیز ۵۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر بوده که نشان دهنده رشد ۱۲۳ درصدی است.

رشد ۱۲۳ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلان/ پیش بینی ۱۳۰ نقطه برای اسکان اضطراری
کلانشهر : حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری گیلان، با بیان اینکه از آغاز سفرهای نورئزی تاکنون تعداد ۹۰۶ هزار و ۵۲۷ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است، اظهار کرد: شاهد رشد ۳۳.۵ درصدی در ورود به استان هستیم.

وی تعداد مسافران ورودی به گیلان را چهار میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۷ نفر دانست و افزود: این میزان رشد ۳۲.۵ درصدی در ورود مسافر به گیلان را نشان می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفت و گوی ویژه خبری باران، از ورود ۲۵۲ گردشگر خارجی از کشورها و قاره های مختلف به گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد میهمانان نوروزی مقیم گیلان نیز ۵۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر بوده که نشان دهنده رشد ۱۲۳ درصدی است.

آذرپور، با بیان اینکه گردشگرانی که گیلان را مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کردند، گفت: با رشد ۵۱ درصدی، شاهد بازدید ۱۹۲ هزار و ۶۲۲ نفر از اماکن گردشگری استان هستیم.

وی با اشاره به حجم زیاد ورود مسافر به گیلان و استقبال گردشگران از اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی استان، عنوان کرد: با توجه به شرایط، افزایش میهمانان اجتناب ناپذیر بود و لذا با دستور استاندار گیلان، کلیه دستگاه ها از جمله ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش مکلف به آماده سازی امکانات قابل سکونت خود برای پذیرش میهمانان شدند.

معاون گردشگری گیلان، با بیان اینکه ۱۳۰ نقطه از استان برای اسکان اضطراری مسافران پیش بینی شده است، ادامه داد: همچنین در ۵۱ نقطه از استان برنامه های نوروزگاه را اجرا کردیم که شامل مراسم آیینی و بومی و سنتی و آواها و نواهایی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ گیلان دارد و برای گردشگران اجرا می شود.

آذرپور، از برپایی ۳۸ نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهرستان های گیلان با بیش از ۵۰۰ غرفه خبر داد و اضافه کرد: در کنار این نمایشگاه ها مراکز اطلاع رسانی با حضور راهنمایان گردشگری دایر بوده که به کمک گردشگران می آیند لذا شماره ۰۹۶۲۹ آماره ثبت کلیه انتقادات و پیشنهادات و معرفی بناها و اماکن تاریخی و مذهبی و اقامتی استان است. گردشگران می توانند با شماره ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ نیز تماس بگیرند.

نظر شما:

security code