مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد که از ۲۵ اسفندماه تا پایان هفتم فروردین پنج میلیون و ۱۵۱ هزار و ۹۱۳ نفر مسافر وارد استان گیلان شدند.

تعداد گردشگران نوروزی گیلان از 5 میلیون نفر گذشت
کلانشهر: ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود:رقم یادشده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۳۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین اقامت مسافران در گیلان ۱۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد؛و گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۲۹۸ نفر اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان بیش از یک میلیون خودرو وارد استان شده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۳۷.۲۸ درصدی می باشد .

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل‌های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستان‌های گیلان پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می‌کردند.