نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه قبلا پسماند سراوان محدود به یک منطقه بود، اما امروز کل استان و کشور را درگیر کرده، ادامه داد: بنا به گفته کارشناسان در سراوان هر ثانیه ۱۰ لیتر زهرآبه تولید می شود که در نهایت به تالاب انزلی و دریای کاسپین می ریزد.

در برخی مناطق رشت با شیرابه زباله کشاورزی می شود/رتبه اول رشت در آمار سرطان
کلانشهر: محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در مجلس در جمع خبرنگاران، رسانه ها را بازوی توانمند مسئولان در راه توسعه و پیشرفت جامعه دانست و اظهار کرد: مسئولان گاهی نسبت به برخی از مسائل اهتمام دارند و از برخی دیگر از مشکلات غافل می شود لذا خبرنگاران با طرح نقاط ضعف و قوت، به رفع مشکلات کمک می کنند.

وی بداخلاقی ها و دعواهای سیاسی و رسانه ای را مانع پیشرفت استان و کشور دانست و افزود: گیلان و ایران متعلق به ماست و باید برای توسعه و ارتقای آن تلاش کنیم و هر چیزی که ما را از این حرکت و تلاش باز دارد، خیانت به مردم است.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، سردار سلیمانی را الگوی خدمت بی منت به کشور و ملت دانست و تصریح کرد: از رسانه ها انتظار نقد و مطالبه گری از مسئولان را داریم، زیرا پویایی و بالندگی را به دنبال دارد و لذا وظیفه مسئولان نیز پاسخگویی است، اما تخریب با نقد فرق دارد و موجب از بین رفتن اعتماد و رابطه بین مردم و مسئولان می شود.

احمدی سنگری، با بیان اینکه نمایندگان نباید خود را برتر از مردم بدانند، عنوان کرد: خداوند توفیق خدمت را به مسئولان داده و هرچقدر برای مردم تلاش کنیم باز کم است.

وی از شهدا و رزمندگان به عنوان الگوی خدمت یاد کرد و متذکر شد: مسئولیت یک امانت است؛ نه فرصت مال اندوزی و قطعا مردم ما را قضاوت خواهند کرد.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با اشاره به سه اولویت خود در حوزه انتخابیه رشت و خمام، خاطرنشان کرد: پسماند سراوان، رودخانه های رشت و احیای مجتمع صنعتی پوشش جزو دغدغه های اصلی بنده چه پیش از ورود به مجلس و چه به عنوان نماینده مردم است که جنبه ملی دارد.
محمدرضا احمدی

وی با بیان اینکه قبلا پسماند سراوان محدود به یک منطقه بود، اما امروز کل استان و کشور را درگیر کرده، ادامه داد: بنا به گفته کارشناسان در سراوان هر ثانیه ۱۰ لیتر زهرآبه تولید می شود که در نهایت به تالاب انزلی و دریای کاسپین می ریزد و لذا شاهد مرگ پرندگان و آبزیان هستیم.

احمدی سنگری، زهرآبه های سراوان را شامل شیرابه زباله و فاضلاب های شهری و صنعتی و بیمارستانی دانست و اضافه کرد: متاسفانه در برخی از مناطق از همین آب برای کشت صیفی جات استفاده می شود که سلامت مردم را به خطر می اندازد.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه برای خشکاندن زهرآبه های سراوان هر ۱۳ نماینده گیلان در مجلس باید پای کار بیایند، گفت: رشت در آمار سرطان کشور اول است که عامل آن همین پسماندها و زهرآبه هاست که به مرگ خاموش تبدیل شده و مردم علاوه بر سرطان با بیماری های پوستی و گوارشی درگیر هستند.

وی حل معضل سراوان را نیازمند یک بسیج عمومی بین مسئولان با همراهی رسانه ها دانست و عنوان کرد: حفظ جان و سلامت مردم اولویت است و هرچقدر برای سراوان هزینه کنیم، سرمایه گذاری کردیم.

احمدی سنگری، با تاکید بر لزوم تصفیه هدفمند شیرابه ها برای حفظ محیط زیست تالاب و دریا، خاطرنشان کرد: در گذشته امکان صید ماهی در نزدیک ساحل وجود داشت، اما آلودگی ها موجب شده صیادان کیلومترها عمق دریا را طی کنند تا بتوانند صید داشته باشند؛ همچنین درصد بسیار کمی از بچه ماهیان رهاسازی شده تبدیل به ماهی می شوند، زیرا در آلودگی ها می میرند.
62220217

وی خواستار پیگیری جدی تصفیه خانه سراوان و زباله سوز شد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان از مشکلات پسماند و رودخانه ها گفتیم و خوشبختانه استاندار گیلان کارگروه پسماند را در محل سراوان تشکیل داد تا مسئولان از نزدیک مشکل را لمس کنند.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه به اذعان وزیر کشور سراوان دیگر تحمل دپوی پسماند ندارد و باید مکان جدیدی را تعیین کنیم، افزود: پسماند گیلان تَر بوده و لذا تولید شیرابه فراوان داریم که باید مناطق خشک و آفتابی را برای دپوی زباله انتخاب کنیم تا شیرابه ها تبدیل به بخار شود.

وی با اشاره به دپوی زباله ۱۸ منطقه در سراوان طی ۳۶ سال گذشته، اظهار کرد: ارتفاع پسماند سراوان به ۹۵ متر رسیده و به زودی شاهد رانش زباله خواهیم بود. این زباله ها آسایش مردم را ربوده و با هجوم سیل آسای حشرات مواجه هستند.

احمدی سنگری، با ابراز تاسف از کم کاری و غفلت مسئولان برای تعیین ردیف بودجه رودخانه های گوهررود و زرجوب، بیان کرد: مردمان حاشیه رودخانه های رشت در شرایط بدی زندگی می کنند و باید اقدامات لازم برای پاکسازی آن صورت گیرد.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه های ورشکسته شهرستان رشت، عنوان کرد: با حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضائیه تلاش های زیادی برای احیای کارخانجات رشت صورت گرفت.

وی وضعیت ورودی های شهرستان رشت را مناسب ندانست و از شهرداری و شورای شهر و راهداری خواست نسبت به روکش آسفالت اقدام کنند و یادآور شد: برای رفع مشکل ترافیک شهر رشت نیز به دنبال قطار زیرزمینی هستیم.

احمدی سنگری، با بیان اینکه رهبر انقلاب نامگذاری «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» را بسیار دقیق انجام دادند، گفت: دانش بنیانی بسیار مهم است و باید به سمت محصولات دانش بنیان برویم.

بعد از سال ها انتظار و تحمل بوی بد
لایروبی رودخانه های رشت شروع شد

نظر شما:

security code