سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران با اشاره به اقامت شب ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر نوروزی به مازندران از بازدید ۱۶۰ هزار و ۴۸۴ نفر از موزه‌ها، پایگاه‌ها و سایت موزه‌های این استان خبر داد.

رتبه اول جذب گردشگر در ایران از آنِ مازندران با اقامت 12 میلیون  مسافر 
کلانشهر: مهدی ایزدی با اشاره به اینکه مازندران از 26 اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین 1401 میزبان 12 میلیون و 370 هزار و 68 مسافر شب اقامت بوده است اظهار داشت: با این تعداد مسافران نوروزی این استان رتبه نخست را نسبت به تعداد جذب گردشگران کسب کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین یک میلیون و 556 هزار و 501 دستگاه خودروی سواری و عمومی از پنج جاده مواصلاتی وارد این استان شدند، گفت: همچنین یک میلیون و 433 هزار و 129 دستگاه خودرو از این استان خارج شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بازدید 160 هزار و 484 نفر از موزه‌ها، پایگاه‌ها و سایت موزه‌های تاریخی، باستانی و مردم‌شناسی این استان مطرح و عنوان کرد: همچنین در این مدت 207 هزار و 398 نفر از بناهای تاریخی و باستانی مازندران دیدن کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های گردشگری دارای مجوز بیشترین اقامت شب در اماکن و اقامتگاه‌های دولتی بوده است.