مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به افزایش هشت تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی روز شنبه، گفت: طی اواخر وقت یکشنبه لغایت دوشنبه وزش باد شدید و موقتا خیلی شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

افزایش شدید دمای هوا در گیلان/ احتمال گسیل گرد و خاک به استان

کلانشهر: محمد دادرس آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: اسب وونی با ۱۲ درجه سلسیوس و منجیل با ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

 

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه است، افزود: ابرناکی، وزش باد و در برخی از نقاط رگبار باران و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش تدریجی دمای هوا تا اواسط هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از فردا با جنوبی شدن جریانات سطح زمین و تقویت تدریجی آن طی روزهای آینده وزش باد گرم شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

 

دادرس، با اشاره به افزایش هشت تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی روز شنبه، گفت: طی اواخر وقت یکشنبه لغایت دوشنبه وزش باد شدید و موقتا خیلی شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

 

وی با بیان اینکه به تدریج از امروز لغایت فردا شرایط برای احتمال گسیل گرد و خاک از سمت عرض های جنوبی به استان گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، شکستن درختان، گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، کولاک و بهمن در نواخی پوشیده از برف و ذوب برف در ارتفاعات و... نیز وجود دارد.

نظر شما:

security code