خطیب جمعه رشت باوجود عدم زیرساخت لازم و عدم کنترل ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها که ممکن است شأن زن دچار آسیب شود، گفت: ما تاکنون بعد از ۴۳ سال از انقلاب هنوز نتوانستیم ورزشگاه را در تراز انقلاب اسلامی ایجاد کرده به‌طور کامل از ناهنجاری‌ها دور نگاه داریم.

از مسئولین برای توقف ورود زنان به ورزشگاه مشهد قدردانی می کنم/ ورزشگاه ها را از ناهنجاری ها دور نگه دارید

کلانشهر: آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با گرامیداشت سالروز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸، ۹۷ درصد ملت ایران در انتخابات شرکت کردند و ۹۸.۲ مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و این روز را به همه ملت ایران به ویژه مردم گیلان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

وی به آغاز قرن ۱۵ هجری خورشیدی اشاره کرد و افزود: قرن چهاردهم با نکبتی که انگلیس با روی کار آوردن رضا قلدر برای ملت ایران رقم زد، آغاز شد اما پایان این قرن با عزت ایرانی ها ختم شده است.

 

صدای مرگ بر آمریکای ملت ایران در دنیا پیچیده است

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران به تمام ملت ها تفهیم کرد آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: صدای مرگ بر آمریکای ملت ایران در دنیا پیچیده و امروز ایران اسلامی یک قطب قدرت در ساحات جهانی است.

آیت الله فلاحتی به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امسال کسی بیماری کرونا را بهانه نگیرد و مساجد را برای ماه رمضان آماده کرده ضمن اینکه مجالس وعظ و موعظه را در این ماه برگزار کنید.

 

مساجد را در ماه رمضان پر کنید

وی با تاکید براینکه رمضان ماه برکت، نیایش و توجه به خدا و اهل بیت علیهم السلام است، بیان کرد: مساجد را در ماه رمضان پر کنید و تلاوت قرآن داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وضعیت ایجاد شده ورزشگاه مشهد اشاره کرد و یادآور شد: از مسئولان ذی ربط درباره تصمیم اتخاذ شده قدردانی می کنم و از متولیان امر به ویژه وزارت ورزش و جوانان می خواهم برای ورود بانوان به ورزشگاه های مردان کمی تامل داشته باشند.

 

ورزشگاه ها را از ناهنجاری ها دور نگه دارید

وی با انتقاد شدید از مشکلات دیدار ایران و لبنان برای بانوان بیان کرد: ما تاکنون بعد از ۴۳ سال از انقلاب هنوز نتوانستیم ورزشگاه را در تراز انقلاب اسلامی ایجاد کرده و این مراکز را که محل اجتماع جوانان است نتوانستیم به‌طور کامل از ناهنجاری‌ها دور نگاه داریم.

 

 آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ما کشور مسلمان شیعه هستیم، افزود: باید هر چیزی که در مسیر خلاف اسلام است اجتناب شود و فرهنگ ما فرهنگ اسلام و قرآن و اهل‌بیت بوده و در این فرهنگ زن دارای جایگاه والایی است.

 

خطیب جمعه رشت با انتقاد از عدم کنترل لازم در مقابل هنجارها در این اجتماع‌ها افزود: باوجود عدم زیرساخت لازم و عدم کنترل ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها که ممکن است شأن زن دچار آسیب شود، آیا صلاح است با این شرایط زنان را وارد ورزشگاه مردان کنیم؟!

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسؤولان بدانند که هر چیزی که باعث ترویج فرهنگ غرب و آسیب به شأن جوانان و بانوان شود باید ممانعت شود، گفت: در این راستا با عجله نباید عمل کرد بلکه با تأمل و با سنجیدن همه جوانب و پرسش ازنظر مراجع، خانواده مؤمن در این راستا تصمیم بگیرید مبادا این تصمیم بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و وجود هنجارهای رفتاری و گفتاری به بانوان آسیب و اهانت انجام بگیرد

 

وی با بیان در چند سال اخیر شبکه‌های رسانه‌ای معاند، بی‌خردانه به بسیاری از مسائل معاندانه برخورد کردند، اضافه کرد: مردم خردمند ایران به سخنان بی‌خردانه آنها ارزشی قائل نبوده و همواره توطئه آنان را نقش بر آب می‌کنند.

 

آیت الله فلاحتی، فرهنگ ملت ایران را بر گرفته از اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام دانست و خاطرنشان کرد: ورزشگاه ها را باید از ناهنجاری ها دور نگه دارید و هنجارهای اسلامی حفظ شود.

وی با بیان اینکه متولیان برای ورود بانوان به ورزشگاه ها نظر مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم مسئولان ورزش و جوانان در این باره از مراجع تقلید و مردم مسلمان انقلابی و متدین نظرخواهی کنند.