افزایش ۵۰ تنی مصرف مرغ در گیلان


۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ۱۲:۳۲ | کد خبر: ۲۰۱۷۰ چاپ

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان گفت: باورود مسافران به گیلان مصرف مرغ در گیلان از ۲۵۰ تن به ۳۰۰ تن افزایش یافت.

افزایش ۵۰ تنی مصرف مرغ در گیلان
کلانشهر : فرهاد گیاهی با بیان اینکه مصرف مرغ استان گیلان در عید نوروز امسال افزایش یافت و از ابتدای سال تاکنون در هر شبانه روز  ۶۰۰ تن مرغ کشتار می شود، افزود: بیش از ۳۰۰ تن مرغ کشتار شده مصرف استان گیلان و مابقی به استان های دیگر از جمله تهران صادر می شود.

گیاهی ادامه داد: در گیلان به طور معمول در شبانه روز ۲۵۰ تن مرغ مورد نیاز است که به دلیل ورود مسافران افزایش پیدا کرد و به ۳۰۰ تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین می توان گفت در تعطیلات امسال نیاز به مرغ در گیلان  ۵۰ تن افزایش پیدا کرد که برای تامین آن هیچ مشکلی وجود نداشت.

قیمت مرغ اصلا افزایش نیافت

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان گفت: قیمت مرغ افزایش نیافت و با همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در استان عرضه شد.با رصد و کنترل هایی که صورت گرفت اجازه ندادیم برای شب عید قیمت مرغ افزایش پیدا کند.

گیاهی در خصوص قیمت های مرغ قطعه بندی نیز با بیان اینکه از طریق سازمان های صمت و کشاورزی قیمت مرغ قطعه بندی نیز تا حدودی مشخص و ابلاغ شد، گفت: ممکن است کمی قیمت ها نواسان داشته باشد اما تخلفاتی اگر صورت گرفته شده باشد حتما مورد تذکر و پیگیری دستگاه های مربوطه قرار خواهد گرفت.

آنفلوآنزای پرندگان در مرغداری ها مشاهده نشد

وی در خصوص وضعیت سلامت مرغداری های گیلان بیان کرد: خوشبختانه تلفاتی در خصوص ابتلای بیماری مرغ ها به  آنفلوآنزای پرندگان و یا دیگر بیماری های در گیلان مشاهده نشد.

گیاهی در خصوص میزان افزایش و یا کاهش صادارت مرغ گیلان به تهران اضافه کرد: با وجود خروج جمعیت قابل توجهی از مردم تهران از استان برای مسافرت به دیگر استان ها نیاز به مصرف افزایش نیافته بود و به این ترتیب صادارت مرغ از گیلان به تهران نیز افزایش نیافت.

برای تامین مرغ ماه رمضان نیز مشکلی وجود ندارد

وی گفت: برای تامین مرغ مورد نیاز ماه مبارک رمضان نیز مشکلی وجود ندارد و جوجه ریزی ها از قبل افزایش یافته است. همانند عید نوروز بازار مرغ ماه مبارک رمضان نیز به خوبی و بدون هیچ مشکلی سپری خواهد شد.

نظر شما:

security code