با پایان سفرهای نوروزی؛

آرامش به جاده های گیلان بازگشت


۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ۱۳:۴۶ | کد خبر: ۲۰۱۸۰ چاپ

پس از دستکم سه روز پرتلاطم و ترافیک خودرویی سنگین در جاده‌های استان گیلان ناشی از بازگشت مسافران نوروزی، در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی و بین شهری این استان به وضعیت عادی بازگشت.

آرامش به جاده های گیلان بازگشت
کلانشهر : تعطیلات سه روزه منتهی به سیزده بدر و پیش از آن ورود بیش از یک میلیون خودرو و حدود هفت میلیون گردشگر به گیلان برای حدود ۲ هفته ترافیک جاده ای را در این خطه از شمال کشور سخت و سنگین کرده بود.

طی ۲ روز اخیر نیز به دلیل موج دوم بازگشت مسافران نوروزی و همچنین بازگشت بومیان از تفریحات سیزده بدر، تا ساعات بامدادی صبح امروز یکشنبه در جاده های استان شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین بودیم. 

حجم تردد در محور های استان در روزهای گذشته به اندازه ای بود که منجر به افزایش بار ترافیکی محورهای خروجی، ترافیک سنگین و راهبندان در جاده‌های مواصلاتی بین شهری و حتی مسیرهای فرعی شد.

به گفته برخی مردم استان و مسافران، حجم سنگین تردد بخصوص در روزهای پایانی هفته گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند، اما در حال حاضر تردد در تمامی محورها به آرامی در جریان است و براساس گزارش های پلیس راهور و مرکز مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های گیلان دیده نمی‌شود.

طبق گزارش مرکز مدیریت راه، در زمان حاضر ترافیک در محور های استان روان است و تردد خودرویی به آرامی جریان دارد.

ولی به دلیل ترافیک سنگین روزهای گذشته برخی از مسافران بازگشت خود را به امروز و حتی پیش بینی می شود به فردا موکول کنند و شاید در ساعات بعد از ظهر نیز شاهد ترافیک پرحجم در برخی محورهای مواصلاتی باشیم.

گیلان دارای پنج محور مواصلاتی آستارا - اردبیل، چابکسر، رودبار، پونل به خلخال و اسالم به خلخال است که در حال حاضر محور پونل به دلیل مسائل ایمنی مسدود می باشد.

بر اساس آمار رسمی از ابتدای تعطیلات نوروزی در ۲۵ اسفند ماه گذشته تا روز شنبه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وارد استان شد.

نظر شما:

security code