ارائه کارت شناسایی به دستفروشان مزایای بسیاری دارد و مهمترین مزیت آن شناسایی دستفروشان بومی هر منطقه است

جزئیات بیشتر از کارت دستفروشان/برای ثبت نام در سامانه به چه اطلاعاتی نیاز است؟
کلانشهر: دستفروشان پایتخت با هدف ساماندهی روزبازار و بازارچه‌های محلی کارت شناسایی دریافت می‌کنند و براساس گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اطلاعاتی همچون سال‌های فعالیت افراد به عنوان دستفروش و محل سکونت در سامانه صدور کارت دستفروشان ثبت می‌شود.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در این باره توضیح داد: «ارائه کارت شناسایی به دستفروشان مزایای بسیاری دارد  و مهمترین مزیت آن شناسایی دستفروشان بومی هر منطقه از تهران است. چنانچه در یکی از مناطق تهران قصد برپایی بازار روز یا بازارچه‌ای باشد با مراجعه به اطلاعات دستفروشان هر منطقه به راحتی می‌توان مشخص کرد که در هر بازارچه چند دستفروش باید مستقر شود.»

او به اطلاعات دریافتی از دستفروشان اشاره کرد و گفت:‌ «اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه شامل موارد مختلفی می‌شود از جمله اینکه افراد چند سال به عنوان دستفروش مشغول به فعالیت هستند، محل سکونتشان کدام منطقه از تهران است، چه نقاطی بساط دستفروشی داشته‌اند و سایر اطلاعات شخصی دیگر که منجر به شناخت هویت آنها می‌شود. اکنون جوانب این طرح در دست مطالعه است و چنانچه به مرحله اجرا برسد به دستفروشان اطلاع‌رسانی خواهد شد. داشتن این جامعه آماری به نفع دستفروشان است.»

محمدی در ادامه گفت:‌ «ساماندهی دستفروشان یکی از اهداف این طرح است و به عنوان مثال اگر قرار است در میدان هفت تیر حدود ۱۰۰ غرفه برای بازارچه برپا شود، با داشتن این اطلاعات، دستفروشان به راحتی ساماندهی می‌شوند و دیگر تعدادشان بیش از صد نفر نخواهد شد. در حالی که در گذشته این نظم وجود نداشت و حتی ممکن بود که یک دستفروش ثبت نام کند اما به دلایل مختلف نتواند در غرفه حاضر شود و در این شرایط به راحتی یکی از اقوام یا دستفروش دیگر، جای این فرد مستقر می‌شد.»

نظر شما:

security code